Plus Forum E-handelsforumet Ehandelsnytt Ehandelsnytt #21

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94837

    Här kan veckans nyhetsbrev diskuteras och kommenteras.

    #113523
    fenrik
    Deltagare

    DHL pluskontot RULES

    #113524
    Joel
    Deltagare

    Ang. “den nya unika fraktjämförelsetjänsten” – är inte det samma sak som fraktjakt.se? :rolleyes:

    /Joel

    #113525
    Dan
    Deltagare

    Nej för de jämför inte lessmore, pluskontot osv utan de jämför med sina egna ramavtal endast. Dessutom är vissa av priserna baserade på att man använder Fraktjakt som transportadministratör.

    Men deras tjänst är kanon och vi pratade med dem innan jag kodade tjänsten, men den kunde inte göra det jag ville så jag kodade det själv.

    #113526
    Joel
    Deltagare

    Ok, då är jag med! :)

    Perfekt tjänst som säkerligen kommer många till nytta med tanke på hur det diskuteras i forumet vilken transportör som är billigast med olika medlemsskap.

    /Joel

    #113527
    sailorcap
    Deltagare

    hmm..får upp Schenker privpak ombud…står maxmått: 120x120x120…men det stämmer ju inte (väl?)

    #113528
    Dan
    Deltagare

    Hmm nja, ingen sida får väl vara över 120cm som jag tolkat det och längd, bredd, höjd får inte överstiga 200cm vilket jag gör en koll på.

    Så jag ville inte förstöra sökningar genom att folk inte anger längd bredd och höjd korrekt utan blandar äpplen och päron och sätter höjden som 120 och längden som 50 och inte tvärtom. Ett paket går ju att lägga ned så är höjden=längden…

    Vet inte om jag snurrat bort mig helt nu, men det var så jag tänkte iaf :)

    #113529
    Nicklas
    Deltagare

    Grym fraktjämförelsetjänst

    .

    #113530
    sailorcap
    Deltagare

    Vad jag kan se på schenker privpaks sida så är det maxlängd: 70cm, bredd: 40cm

    #113531
    Dan
    Deltagare

    Hmm konstigt.

    I denna prislista står det:

    Mått per kolli: Maximal längd/kolli är 1,2 m.
    Längd + omkrets får högst vara 2 m.

    http://www.schenker.se/upload/attachments/678/67824/Priser_Villkor_2009_uppd_feb_2010.pdf

    Kan det vara skillnad på inlämning på serviceställe som privatperson och hämtning av privpak som företag?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.