Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföring eget utag!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103816
    slimswede
    Deltagare

    Det är så att jag gjort en bokförings miss, har betalt firmans (enskild firma) räkningar från “privata kontot” bokfört som kredit på konto 1910 för inköp på 4010, skulle va 2018-4010 för att kunna ta ut pengar via 2013. Så hur verifierar jag egna uttag på dom pengarna som jag tillfört från “privata kontot”. Företaget är nystartat och går minus pga. investeringar, men jag vill ta ut dom pengarna som jag tillfört “privat” ?

    #182613
    blazern
    Deltagare

    @slimswede 88431 wrote:

    Det är så att jag gjort en bokförings miss, har betalt firmans (enskild firma) räkningar från “privata kontot” bokfört som kredit på konto 1910 för inköp på 4010, skulle va 2018-4010 för att kunna ta ut pengar via 2013. Så hur verifierar jag egna uttag på dom pengarna som jag tillfört från “privata kontot”. Företaget är nystartat och går minus pga. investeringar, men jag vill ta ut dom pengarna som jag tillfört “privat” ?

    Till att börja med så hade jag nog bokfört den egna insättningen för sig och sedan betalt räkningarna istället.

    Dvs 2018 – 1930 och satt in pengarna på företagskontot

    1930 – 4010 räkningarna

    Om du har betalt räkningarna med egna pengar och bokfört det från 1910 (kassa) så skulle jag plockat ur dessa kontanter ur kassan och tagit dem.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.