Klarna checkout + följesedel - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-31, 18:33
Dent Dent är inte uppkopplad
Novis
Klarna checkout + följesedel www
Klarna checkout + följesedel dent

Reg.datum: okt 2017
Dent is on a distinguished road
Standard Klarna checkout + följesedel

Måste följesedel skickas med en beställning? Om vi använder oss av Klarnas checkout så skickar klarna fakturan, räcker inte det som följesedel? Vad säger lagen? Hur gör ni?
Svara med citat
Annons

Gammal 2018-01-01, 14:03
NextGear NextGear är inte uppkopplad
Ny medlem
Klarna checkout + följesedel ingen
Klarna checkout + följesedel NextGear Logistics

Reg.datum: dec 2017
NextGear is on a distinguished road
Standard

Hej!

Det korta svaret är att du helt enkelt inte behöver skicka med någon följesedel alls. Följesedelns primära funktion är egentligen att mottagaren kan stämma av vad som är utlovat (och fakturerat) från dig och vad denne har mottagit. Med andra ord om allt det som skulle varit med i försändelsen har kommit fram. Övervägt att maila den?

Följesedeln kan givetvis ge mycket annan information också, ovan har jag antagit att du skickar någonting direkt till slutkund med exempelvis DHL/Posten. Andra saker gäller givetvis om vi pratar gods som omfattas av särskilda transportbestämmelser, om du kör egna transporter osv.

Senast redigerad av NextGear den 2018-01-01 klockan 14:07.
Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 14:08
Dent Dent är inte uppkopplad
Novis
Klarna checkout + följesedel www
Klarna checkout + följesedel dent

Reg.datum: okt 2017
Dent is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NextGear Visa inlägg
Hej!

Det korta svaret är att du helt enkelt inte behöver skicka med någon följesedel alls. Följesedelns primära funktion är egentligen att mottagaren kan stämma av vad som är utlovat (och fakturerat) från dig och vad denne har mottagit. Med andra ord om allt det som skulle varit med i försändelsen har kommit fram. Övervägt att maila den?

Följesedeln kan givetvis ge mycket annan information också, ovan har jag antagit att du skickar någonting direkt till slutkund med exempelvis DHL/Posten. Andra saker gäller givetvis om vi pratar gods som omfattas av särskilda transportbestämmelser, om du kör egna transporter osv.
Tack för svaret!
Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 22:29
Ekraft Ekraft är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Klarna checkout + följesedel ingen
Klarna checkout + följesedel N/A

Reg.datum: aug 2013
Ekraft will become famous soon enough
Standard

Som kund upplever man det vanligen som något mycket positivt att det finns en följesedel av något slag med i försändelsen med uppgifter om vad som ligger i paketet, vem som skickat det, vem som beställt det, eventuell ordermärkning, kontaktuppgifter, returinfo, om det är betalt och annan information som kan vara bra för just den specifika produkten.

Jag skulle vilja dra det så långt som att jag själv nog skulle tycka att det var rätt oförskämt av ett företag att inte skicka med en följesedel om jag beställt något. I gott och väl 9 fall av 10 behöver jag troligen inte den där följesedeln, men när den väl behövs, så är den mycket bra att ha till hands.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är