Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Årsredovisningen – privata medel på företagskonto

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104729
    filbert
    Deltagare

    Hej alla,

    På grund av ett kort/kontomiss visade sig att i princip alla privata transaktioner har skett på mitt företagskonto. (inga företagstransaktioner har skett på kontot)

    Å nu är det dags för årsredovisning..
    Har ingen aning hur jag ska lägga upp detta i årsredovisningen, behöver jag det?

    Vad behöver jag göra, enklast möjligt?

    (Är något av en ekonomidyslektiker, ska dock skaffa revisor till nästa år..)

    Extremt tacksam för all hjälp jag kan få!

    Tomas

    #185433
    VATadviser
    Deltagare

    Hej Tomas

    Ett gott råd är nog att ta hjälp av någon redan i år. För har det gått så fel kan det vara lika bra att låta någon som kan kika på det redan nu. Det är nog inte så svårt att korrigera men det skall göras rätt. Baserat på det lilla vi får veta i din tråd är det risk för att någon här i all välmening ger dig ett råd baserat på för knapphändiga uppgifter. Då blir det fel i alla fall.

    Lycka till
    Stefan

    #185434
    filbert
    Deltagare

    Ytterligare en dimension i situationen är att jag är på resande fot på andra sidan jorden..

    Som sagt, alla tips är välkomna.

    //tomas

    #185435
    Stefan72
    Deltagare

    Vad har du för företagsform?

    #185436
    filbert
    Deltagare

    Aktiebolag.

    #185437
    Stefan72
    Deltagare

    Ingen aning hur det ska gå till men jag kan livligt föreställa mig att du helt enkelt får lägga det som ett uttag/lön/utdelning på nåt vis och sen skatta för det. För jag antar att du menar att du haft privat konsumtion på firmakortet ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.