Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Bokföringsprogram för ehandel i euro, MOSS osv. Tips?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104903
    andreasnrb
    Deltagare

    Jag säljer digitala produkter till EU och utanför EU. Dessa produkter säljs i euro med respektive EU-lands moms där det är applicerbart. I dagsläget går de in på ett Stripe konto konverterat till kronor. Jag har funderat på att ordna euro bankkonto samt ha euro på Stripe kontot.

    Jag är nyfiken på om det finns ett webbaserat bokföringsprogram där man kan automatisera kontateringen av dessa försäljningar. Jag förstår att iaf Fortnox har stöd för det via 3:e part men de har ej stöd för valutakonton.
    Om inte det inte finns hur får man på ett smidigt sätt in dessa försäljningar i ett bokföringsprogram? Att knappa in manuellt är ju ett hästjobb när försäljningar ökar.
    Jag har i dagsläget inte möjlighet att exportera någon SIE fil från handelssystemet.

    Finns det något bokföringssystem som från start hanterar utländsk moms så man kan enkelt kontatera, generera MOSS-rapport osv?

    Letar jag efter en fantasi eller finns det någon bra leverantör för småföretagare?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.