Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Finns det någon bank som fortfarande tycker att utlandsbetalningar är OK?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105362
    AnnaPe
    Deltagare

    Jag skulle vilja ha tips på någon bank som inte krånglar så himla mycket när man vill göra utlandsbetalningar.
    När de nya reglerna mot penningtvätt kom i augusti har jag ett sjå att göra mina utlandsbetalningar. Måste in på kontoret personligen och vissa länder går det inte alls att betala till ( tex Jemen). Vet inte hur jag ska göra för att kunna köpa in grejer nu. :(

    Hur gör ni andra som importerar varor från s k “riskländer”? Har ni några bra tips på någon samarbetsvillig bank, eller något tips på hur man annars kan betala varor?

    #187027
    Stefan72
    Deltagare

    Alla banker arbetar nog under samma lagar och förordningar. Inte för att jag har nå erfarenheter av riskländer men jag går bara in i min internetbank och adderar länder om det dyker upp nåt nytt. Jag har Handelsbanken. Där ingår dock inte Jemen heller och vilka länder man kan betala till via vanlig överföring är nog likadant hos alla.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.