Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Verktyg för enklare/billigare bokföring av Payson

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105376
    upnger
    Medlem

    Hej
    Här kommer ett inlägg som nog är lite för mycket reklam men hade hjälpt mig mycket när jag startade min e-handel och skulle börja bokföra. Jag nämner inga priser här då jag är ute efter att underlätta för nya/mindre e-handlare.

    Vad erbjuder jag?
    Ett system som sparar tid och pengar genom att minska manuella bokföringsarbetet.
    Vad betalar ni eran redovisningskonsult per verifikation? 20kr?40kr?80kr? Fixar du bokföring själv? Hur lång tid tar det? Är du söker på att det blir rätt? Vi ser till att skapa verifikationer för alla era transaktioner hos Payson billigare och/eller enklare. Skapas vi färre än 50 verifikationer på en månad åt er betalar ni inget.

    Hur fungerar det?
    Ni hämtar enkelt ut en fil med er bokföringsdata från Payson denna importerar ni sedan enkelt in i vårt verktyg. Vi skapar direkt en SIE fil som ni kan importera i valfritt affärssystem. Inga filer som behöver skickas via e-post eller annan kommunikation som behöver göras med en redovisningskonsult. Bokföring är klar inom några minuter utan att involvera någon.

    Hur många verifikationer behöver skapas?
    Alla transaktioner på ert Payson konto ska finnas som verifikation i eran bokföring. De olika typerna av händelse är
    • Kundbetalning
    • Kreditering av kund
    • Uttag till bankkonto
    • Payson avgifter
    Exakt hur många som skapas beror såklart på er men bra att veta är att Payson i många fall ser kundbetalning och avgifter som tas ut för detta som två separata transaktioner som sker vid samma tidpunkt.
    Så säg att ni under en månad har 20 köp som blir betala var av en av dem returneras vilket orsakar en kreditering. Utöver detta gör ni uttag till ert vanliga bankkonto en gång i veckan. Detta skulle resultera i 45 verifikation.

    Är ni intresserade av att testa är det bara att kontakta mig här eller på robin.persson@solitio.se

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.