Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Råkade se att kunden var under 18 av misstag

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95322
    henrik
    Deltagare

    Hej!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag råkade av misstag upptäcka att en kund som gjort ett kortköp var under 18 pga hon hade angivit ett väldigt konstigt efternamn så jag kollade upp vad hon egentligen hette och råkadade se att hon bara var 17 (och hennes efternamn var kraftigt felstavat). I normala fall kollar vi ju inte upp ålder på kortbetalare då det inte krävs pnr. I våra köpvilkor framgår klart att man måste vara 18 år och dem har hon accepterat vid order. Gör jag fel om jag skickar paketet ändå då jag egentligen inte borde veta hur gammal hon är?

    #117341
    GregerA
    Deltagare

    Du gör inget olagligt genom att sälja till henne, så länge det är hennes kort.
    Är man över 16 har man rätt att disponera pengar man tjänat själv och fått i gåva utan målsmans tillstånd.

    Det enda du bryter mot är dina egna villkor (och Trygg e-handel om du är med där) – så du får väl ta in dig själv i ett rum och ta ett riktigt allvarligt samtal om din framtid i firman … :D

    #117342
    sebastianilsson
    Deltagare
    #117343
    henrik
    Deltagare

    @GregerA 13468 wrote:

    Du gör inget olagligt genom att sälja till henne, så länge det är hennes kort.
    Är man över 16 har man rätt att disponera pengar man tjänat själv och fått i gåva utan målsmans tillstånd.

    Det enda du bryter mot är dina egna villkor (och Trygg e-handel om du är med där) – så du får väl ta in dig själv i ett rum och ta ett riktigt allvarligt samtal om din framtid i firman … :D

    Ja jag får väl ge mig själv en varning och en ordentlig avhyvling:)

    Tack sebastian för länken

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.