Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Granskad av Skatteverket

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102146
    wanderoo
    Deltagare

    Jag startade min verksamhet i februari i år och fick idag ett samtal från Skatteverket att de ville kontrollera min bokföring. Jag har absolut inga problem med det då allt ska vara i ordning, men jag blir ju ändå lite nervös (varför vet jag egentligen inte).

    Hur vanligt är det att nya företag kontrolleras på det sättet? Och om nu något, mot förmodan, skulle vara felaktigt i bokföringen, vad händer då?

    MVH
    Tommy

    #176451
    SimonJ
    Deltagare

    Undrar om det är slumpmässigt detta? Jag tycker att det verkar väldigt ovanligt. Eftersom du inte har lämnat in någon deklaration hittills antar jag? Eller momsdeklarerar du kanske var 3e månad?

    #176452
    FredrikGust
    Deltagare

    Har också blivit granskad för nåt år sedan, de ville mest kolla att man hade koll på hur man sorterar papper och på ett strukturerat sätt planerar och gör sin bokföring.

    #176453
    kricke
    Deltagare

    Hej
    Vi har också precis blivit granskad och godkänd av skatteverket. De ville mest se att allt var rätt för nya företag eftersom vi i år gått över från HB till ett AB.

    #176455
    Majsan
    Deltagare

    Inget ovanligt när jag jobbade på Skatteverket :)

    #176459
    wanderoo
    Deltagare

    Då kan jag känna mig lugn! :)

    #176506
    Danne-mann
    Deltagare

    Har också blivit kollad, denna år.
    Dock för att jag köpt upp en annan del och dem ville ha mer info om syfte etc.
    Men som sagt, man börjar ju tänka o bli nervös…

    #176538
    VATadviser
    Deltagare

    Hej Du kan vara lugn de kör en drive i år med nystartade bolag för att hjälpa dem att komma igång rätt med bokföringen.

    Lycka till

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.