Plus Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Dyrt att skicka paket med rek, why??

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102632
    Bestblom
    Deltagare

    Jag har förstått att PayPal har en regel där man måste skicka sin vara med rek till kunden så att det går att spåra paketet ifall om kunden klagar på att det aldrig kom fram.

    Jag försöker sälja mina produkter billigare än mina “konkurrenter” men med rek priset (upp till 120 kr till USA och Kanada) så blir det ändå inte så billigt..

    Hur gör ni när ni skickar paket?

    #178241
    Dan
    Deltagare

    Har du läst detta någonstans? Jag tror du får skicka hur du vill men om kunden klagar förlorar du en tvist på walk over om du inte har spårning.

    Spårbart till Usa och Kanada utan volym kommer kosta mycket oavsett. Jag skulle skickat det ospårbart och räknat med att en del försvinner men det blir ändå billigare i längden.

    #178242
    Bestblom
    Deltagare

    Hej Dan,
    Jag fick reda på det när jag mailade PayPal. Det hände faktiskt att ett paket aldrig kom fram. Eftersom jag skickade paketet utan rek så tog PayPal ut pengarna och betalade tillbaka till korthavaren :/

    Jag har sett att några skickar utan rek när det handlas för mindre än 1 000 kr och mer än det så skickas paketet som rek. Du kanske har rätt om att skicka ospårbart men det svider när/om man ska behöva skicka igen.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.