Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på trendigamobler.com

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103736
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    vi har funnits på marknaden nu ett tag men satsar allt vi kan nu i ehandel.
    Vi har lagt otroligt mycket arbete på webbshopen.
    Och jag kan inte säga att det inte går bra :)
    Men man kan alltid göra söker lite bättre och sidan kan alltid vara lite snyggare, så jag är tacksam om ni kan ge lite feedback på den.
    trendigamobler.com

    Mvh
    Bruno

    #182232
    MyJosephine
    Deltagare

    – Om man ska vara petig så är kontrasten låg mellan text och bakgrund i fältet för quicksearch – texten ” Ingen produkt matchar dina sökkriterier.”

    – När man håller pekaren över de två sociala ikoner längst ner på sidan så blir bakgrunden grå eller så – är nog snyggare att hålla dessa vita för ikonerna skär sig mot det lite.

    Utöver det kan jag inte se något markant som skulle behövas ändras :)

    #182293
    Kupongnytt
    Deltagare

    Din titel ska vara upp till 60 tecken. Försök att använda alla 60 och använd nyckelord som du vill ranka för.

    Beskrivningen av sajten ska vara upp till 155 tecken. Använd dina nyckelord som du vill ranka för i beskrivningen.

    Fixa dina h1, h2 och h3 taggar dom säger till sökmotorer vad din sajt erbjuder.
    Du kan bara ha 1 h1 tagg den ska vara din viktigaste nyckelord-sökord.
    Sen kör du med h2 och h3.

    Vad gäller dina bilder så saknar dom alt tagg det påverkar seo dåligt.
    Sen så kan du testa din sajt med googles page speed och få råd och tips https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Ftrendigamobler.com%2F

    #182294
    kryllem
    Deltagare

    1. Information gällande regler, villkor, kontakt etc. längst ner på sidan. Pekar man på det blir texten vit/osynligt. Gör hover svart eller grå för att få action men inte vit. Det ska synas även om man pekar på det.

    2.Överväg att byta svarta bakgrundsfärger för logga in/kontakta oss och sociala medier till vit/grå/ljust färg. Svart är en mörk färg och upplevs som “bad”. Det är bara min åsikt.
    Du vill nog hålla balansen mellan logon, men den är bra som den är även utan de svarta färgerna.

    3. Från SEO perspektiv så ska man ej använda _ i länkarna utan –
    Gäller: /mobel_kollektioner

    4. Din filter på kategorisidor tar mycket av skärmen.
    Dina produkter ska synas frå första ögonkastet på skärmen.
    Fundera på att göra filter mindre eller så man kan rulla ner och upp eller visa/dölj.
    Behåll endast viktiga filter spec. synliga.

    5. Din sida svarar väldig sakta och upplevs som tungt.
    På lägre bredbandsanslutningar kan detta bli irriterande.
    Innehållet är relativt bra optimerad men anslutning och svarstiden tar mycket tid.
    Se över om du kan minska på detta.
    En kategori sida laddar ca 1.7mb vid varje visning. Det är ganska mycket.
    Använd dig av sajter som pingdom eller gtmetrix, de hjälper en bra bit på vägen.

    #182408
    Radiation
    Deltagare

    Det första intrycket av sidan var bra. Layouten är stilig och organiserad. Information om de olika produkterna har angetts på ett välkonstruerat sätt, det finns många bra bilder på en produkt och information om leveransen syns tydligt.

    Jag hittade ingen “Om oss” kategori där ni berättar om er verksamhet. Innan jag köper något av en obekant återförsäljare brukar jag bekanta mig med företaget. Bland annat gröna värden är något som jag uppskattar och det brukar komma fram i en “Om oss” kategori.

    Själv föredrar jag att betala med e-wallets. Att tillägga Paypal som en möjlig betalningsmetod kan vara lönsamt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.