Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Behöver feedback

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103834
    Prylster
    Deltagare

    Hej alla glada e-handlare,

    Har precis lanserat min nya butik http://www.prylster.se som ligger hos leverantören Quickbutik.

    Jag skulle vilja veta vad ni tycker om upplägget på sidan och jag vill gärna ha feedback på vad som kan förbättras på siten.
    /Antonio

    #182682
    Prylster
    Deltagare

    Helt felfri webbshop antar jag då eftersom ingen säger något… nämen skämt o sido.
    Där finns säkert en hel del som kan göras, men skulle ni knna tänka er att lyfta fram något viktigt jag har glömt eller dylikt?

    #182685
    logic
    Deltagare

    Jag hade gjort menyalternativen till vänster klickbara, inte bara texten.

    I övrigt helt ok, jag skulle nog lägga till tydligare information på produktsidorna om lagersaldo, leveranstid och fraktkostnad under köpknappen.

    Lycka till!

    #182686
    Prylster
    Deltagare

    Grymt, tack för konstruktiv kritik! jag ska genast se på de här sakerna :D alla tiders!

    #182698
    NiclasA
    Deltagare

    Snyggt! Precis som logic skriver så hade det nog varit bra om hela menyn hade varit klickbar. Dessutom så skulle jag vilja flytta sökfältet så att jag lägger det under menyn istället.

    #182705
    Prylster
    Deltagare

    @NiclasA 88556 wrote:

    Snyggt! Precis som logic skriver så hade det nog varit bra om hela menyn hade varit klickbar. Dessutom så skulle jag vilja flytta sökfältet så att jag lägger det under menyn istället.

    Tack! Jag det lutar åt att jag gör den ändringen med menyn. :D

    #182739
    Kupongnytt
    Deltagare

    Ha inte Popup för nyhetsbrev google tycker inte om sådana saker. Hemsidor med popups klassas inte som mobilvänliga av Google. I oktober 2015 uppdaterade Google sitt mobilvänlighetstest och gjorde det klart att hemsidor med så kallade ”app-installtions-popuper” inte längre kommer att klassas som mobilvänliga.

    Du kan ha widget på vänstra sidan under menyn.

    Din sajt är långsam du måste fixa fel som gör att din hemsida laddas långsamt. Testade din sajt i google pagee speed insights :
    På datorn : 4 / 100 Hastighet
    Mobilen : 55 / 100 Hastighet
    Du kan se hur google ser din sajt här : https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

    #182742
    Prylster
    Deltagare

    Hej Kupongnytt,
    Tack för bra feedback. Ska kolla på det här med svarttiden. har inte tyckt att sidan laddar långsamt.
    Tog även bort popupen tillsvidare. Ska kolla upp om vad som gäller där med Google.

    #182746
    Stina.k
    Deltagare

    Har rätt bra insyn i det här med pop-ups så vill bara bekräfta att pop-ups på mobil vid entry inte är att rekommendera efter januari då det helt rätt kan komma att påverka sök ranking negativt. Pop-ups efter en viss tid, efter att man scrollat en bit, vid ett specifikt beteende eller vid exit intent påverkar inte rankingen på något sätt (bekräftat av Google själva). Dvs kommunikation med besökare under själva kundresan som syftar till att förstärka upplevelsen är inget de lägger sig i utan det är störande moment som sker efter klicket in på sidan det gäller. Och då framförallt sådana pop-ups som lägger sig och täcker hela skärmen och är svåra att stänga.

    Ändringarna gäller endast mobiltrafiken förövrigt.

    #182751
    Kupongnytt
    Deltagare

    Du ska utnyttja plats för titel och beskrivning bättre.

    Din nuvarande titel är : Roliga prylar, presenter & gadgets på Prylster!

    Titeln ska vara upp till 70 tecken max och du ska ha dina sökord i den.

    Du kan ha titeln med dina nyckelord som leder trafiken till sajten :

    Prylster allt inom Elektronik trädgård kök och lek Billiga prylar och gadgets

    Din nuvarande beskrivning : Vi samlar massor med annorlunda och roliga prylar under ett och samma tak. Få inspiration när det är dags att handla presenter åt nära och kära eller när ni vill köpa något skoj till er själva!

    Beskrivningen ska vara max 156 tecken din är 193 tecken. Tänk på att beskrivningen ska beskriva vad du säljer. Om du hade varit kund och vill hitta något som säljs på prylster vad vilket sökord skulle du skriva i google ???

    Beskrivningen som du kan ha :

    Prylster har allt som du behöver inom teknik och elektronik, trädgård, kök, spel och lek. Billiga hobby och fritid prylar till rätt pris. Spara med Prylster

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.