Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ge kritik på min webshop. Förslag på förbättringar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104036
    GurraG
    Deltagare

    Hejsan

    Jag har påbörjat en webshop i Tictail och tänkte att ni kan ge förslag på förbättringar mm. Jag tänkte ha mer produkter osv men gå gärna in och se vad ni tycker och tänker. Tack på förhand.

    http://www.zlipz.se

    Med vänlig hälsning
    Gustav

    #183339
    Mr Jonas
    Deltagare

    Bakläxa!
    Produkten:
    Jag vill se hela slipsen.
    (Inte en rulle eller en lite bit på en knut)
    Även totallängden är intressant.

    Webbplatsen
    Klicka på bilden för full storlek = bilden blir lika liten.

    Med vänliga hälsningar
    Jonas

    Ps – Ta inte illa upp.:) lycka till.

    #183407
    MyJosephine
    Deltagare

    Startsidan
    Kanske ha en längre text under bilden, med info om butiken och vad allmänt kring produktsortimentet. Text som enbart är i bild-form är inte att rekommendera (seo-anledningar).

    Texten “klicka på produkten för mer information” behövs nog inte, de flesta som shoppar online vet detta. :)

    Header
    Kanske flytta sök-fältet och länken “Om oss” till topbar-delen (ovanför loggan i linje med varukorgen – fast motsatt sida). Just nu känns sök-fältet och menyn ihopslängd, i min breda skärm kommer dessutom menyn på två rader istället för en.

    Footer
    Kanske ha era kontaktuppgifter längst ner på sidan och lite så – känns lite tomt med enbart “returpolicy” och “allmänna villkor”.

    Produktlistor/Kategorisidor
    Loggan känns suddig och inklippt i paint på bilderna här: http://www.zlipz.se/products/fluga – kanske köra utan den och bara visa upp själva flugan, nu är flugan avklippt längst ner där också.


    Produktsidor

    Känns lite tomt, kanske ha större bild. Flytta upp köp-knappen så den är under priset och innan beskrivningen. Kanske flytta delningslänkarna till under bilden istället för vid köp-delen (så det blir mindre distrahering vid knappen).

    Undersidor
    Känns tomt på undersidor, hade gärna sett en länk till “kontakta oss” “kundjänst” eller något sådant. Hade velat se ingående info om betalningsmetoder, leveransmetoder, osv. Villkorssidan och returpolicy är på engelska, som konsument vill jag gärna se den på svenska när det är inom Sverige jag handlar. :)

    #183902
    HelloDetail
    Deltagare

    Gillar inte den svarta bakgrunden. Testa vit eller väldigt ljusgrå bakgrund IMO. Visst, nästan alla har det, men det finns en anledning till det (på samma sätt som böcker har vit bakgrund och svart text).

    /Joakim

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.