Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på design och klickvänlighet önskas

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104276
    Emil-B
    Deltagare

    Hej,

    Jag har jobbat en del med Glamira.se och skulle gärna ta in lite feedback och åsikter gällande sajten. Främst är intresserad av att veta vad ni tycker angående “design och klickvänlighet”, med det tänker jag flödet som en kund har från besök kan tänkas ha från start till köp. Känns det naturligt, enkelt? Eller syns köpknappen dåligt? osv

    Skulle ni ha andra tips så får ni gärna skriva er här :)

    Tack på förhand!

    #184147
    Mr Jonas
    Deltagare

    Hej
    När jag tittade på ringar så saknar jag bild på hand som har ringen på sig.
    (Såg att det fanns på några ställen, men borde finnas på alla.)
    Bra bilder överlag men saknar bild på stämplingen i ringen.
    (Dvs “äkthets loggan”)

    Webbplatsen kändes lite seg i laddning framför allt när man var nere bland produkterna.
    När jag försökte att navigera via (HEM / SMYCKEN TILL MÄN / RINGAR / GLAMIRA RING TERRA) raden så gick menyerna ner och över raden så att jag inte kom åt den.

    Saknar tydlig adress till företaget nederst på sidan.

    Lycka till
    Jonas

    #184319
    Paola
    Deltagare

    Det som jag tycker är det viktiga för er är att ta en titt på grammatiken på sidan, finns många språkfel och även lite udda sätt att beskriva saker vilket ger intrycket av att det inte är en seriös sida. Med tanke på att ni säljer dyra produkter skulle jag välja att fixa det asap.

    T.ex.

    • Ändra rabatterbjudandet till 10% rabatt och ta bort texten “FRÅN OCH MED 11.11 till Cyber Monday”. Texten under är också grammatiskt fel, ska nog stå: “..och välj det finaste smycket för din kärlek.”
    • “Kundorienterat service” ska vara “Kundorienterad service”, men jag tycker valet av ord är konstigt, är väl självklart att kundtjänsten är kundorienterad.
    • “Kostnadsfritt försäkrat leverans” ska nog vara “Kostnadsfria försäkrade leveranser”. Men lite otydligt om det alltid är fri frakt eller om det bara är försäkringen. Jag skulle valt att skriva “Fri frakt” som rubrik på USP:en.

    Tycker det är en snygg detalj att bilden i menyn ändras beroende på vilken kategori man håller muspekaren över.

    Jag som tycker om smycken men är dålig på vad saker heter uppskattar verkligen filtrena, dels den högst upp där man ser en bild men även på vänstersidan där man kan välja bla. carat, form och färg.

    Supersnygg sida! :)

    #184320
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med helt i detta.

    @Paola 90849 wrote:

    Det som jag tycker är det viktiga för er är att ta en titt på grammatiken på sidan, finns många språkfel och även lite udda sätt att beskriva saker vilket ger intrycket av att det inte är en seriös sida. Med tanke på att ni säljer dyra produkter skulle jag välja att fixa det asap.

    T.ex.

    • Ändra rabatterbjudandet till 10% rabatt och ta bort texten “FRÅN OCH MED 11.11 till Cyber Monday”. Texten under är också grammatiskt fel, ska nog stå: “..och välj det finaste smycket för din kärlek.”
    • “Kundorienterat service” ska vara “Kundorienterad service”, men jag tycker valet av ord är konstigt, är väl självklart att kundtjänsten är kundorienterad.
    • “Kostnadsfritt försäkrat leverans” ska nog vara “Kostnadsfria försäkrade leveranser”. Men lite otydligt om det alltid är fri frakt eller om det bara är försäkringen. Jag skulle valt att skriva “Fri frakt” som rubrik på USP:en.

    Tycker det är en snygg detalj att bilden i menyn ändras beroende på vilken kategori man håller muspekaren över.

    Jag som tycker om smycken men är dålig på vad saker heter uppskattar verkligen filtrena, dels den högst upp där man ser en bild men även på vänstersidan där man kan välja bla. carat, form och färg.

    Supersnygg sida! :)

    #184345
    kaiserkarl
    Deltagare

    Alltså jag postar inte mycket här, suger mest i mig för tillfället, men måste även jag kommentera språket!

    Black friday & cyber monday
    Exklusive försäljning
    Erbjudandet slutar midnatten 27 november

    Hittar även underrubriker
    brud set
    Löftes ringar
    Dam vigsel ringar
    Herr vigsel ringar och massor med andra särskrivningar och konstiga meningar…

    Om du har svårt med språket, be någon korrläsa och rätta allt! Mycket jobb, men det är värt det jag lovar! Särskrivningar och konstiga meningsbyggnader ÄR EN DEALBREAKER FÖR MIG! och många andra!

    Jag vill inte låta som en tråkig typ, men detta är superviktigt!

    Lycka till!

    #184371
    Redaktuellt
    Deltagare

    Ta inte illa upp för tuffa kommentarer! Men som skrivits här tidigare; språket måste fixas. Anlita professionell Copywriter. Men framförallt disponera om informationen. Det saknas det som på fikonspråk kallas “call to action”. Vill ni sälja måste ni ha säljdrivande och köpstimulerande text och utformning
    Imre
    http://www.redaktuellt.n.nu

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.