Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Klarna försöker blåsa mig på 20.000kr

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104432
    Pooya
    Deltagare

    Hej alla,
    Jag behöver verkligen hjälp här. Klarna försöker blåsa mig på 20.000kr.
    Jag fick 2 ordrar värda 20.000kr.
    Jag beställde och betalade för ordrarna så att min grossist kan skicka de snabbt.
    Betalningarna var godkända enligt Klarna då men när jag kollade mejlen dagen efter så såg jag att de hade skickat en ”stop request” pga ”förhöjd risk”.
    Jag kontaktade min grossist och transportörerna samma dag men dagen efter hade kunden redan hämtat ut den.
    Jag skickade spårningsnumren och allt Klarna hade begärt. Jag fick betalt för ordrarna och nu cirka en månad efter händelsen har de skickat en faktura för de ordrarna.
    Jag bestred fakturan. Sedan kontaktade jag kundtjänsten och nu ljuger de om att de inte fick spårningsnumren när jag kom med bevis om att jag hade lämnat spårningsnummren så säger de att jag borde inte ha ”aktiverat ordern”.
    Det finns mycket mer detaljer men jag tänker inte ta eran tid mer än så.
    Vad mer tycker ni borde jag göra?

    #184310
    Stefan72
    Deltagare

    Är inte det här baksidan av nyttan med klarna? Att sånt här kan hända och man får ha med det i beräkningarna?

    #185041
    autojobb
    Deltagare

    Har du kontaktat Klarna?

    #185506
    Pooya
    Deltagare

    Hej,
    Ärendet är löst. Klarna hanterade det hela på ett bra sätt till slut.

    #185825

    Det är som att ringa till Skatteverket, pratar du med en person som Inte kan resonera ordentligt är det bara att lägga på luren, ringa upp igen och hålla tummarna att du får prata med en mer vettig person.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.