Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på första utkast

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104852
    LifeOfE
    Deltagare

    Hej,

    Jag har äntligen börjat snickra på en egen shop. Jag har kommit en bit och skulle vilja ha lite feedback på det jag gjort.

    Så vad säger ni? https://tinyurl.se/RT

    #185811
    teriff
    Deltagare

    1. Loggan
    Spontant så se om du kan ta bort loggan eller något i den stilen då den tar upp nästan 50% av all “real estate” på alla sidor. Och vi vill sälja väskor så dom är mycket viktigare än loggan. Många themes är snygga men säljer dåligt så ta en liten titt på det. En liten logga i hörnan är ok.

    2. Färg och Personlig
    Sen en annan sak är att sidan är väldigt steril och lite tråkig. Eftersom du är en liten butik ( och alla kan se det ) så hade jag rekommenderat att göra sidan mer personlig.
    Det är ok att vara liten men Vem är du? Vad har du för backstory, varför väskor?

    3. Bilder på människor
    Lägg upp lite bilder på folk som använder väskorna, kanske ta ut några stycken på stan och fråga lite randoms om du kan ta lite street photos på de när dessa använder väskorna. Eller kontakta folk i närheten som har ok med följare ( instagram ) och ordna en gratis fotoshot för dessa.
    Slå 3 flugor i en smäll
    1. Modellbilder, 2. De kommer skriva om det på sin blog/instagram. 3. Du kommer få besökare och någon länk.

    4. Produktbilderna
    Sen ta en titt på bilderna, några av produkt bilderna är för stora för sina “thumbnail” , lägg in de i paint eller Gimp och se om du kan få de att se likadana ifrån alla leverantörerna. De längst ner på sidan (4st) som ser lite cuttade och off ut.

    5. Säkerhet & Garantier
    Lägg upp lite betalnings loggor och garantier. Känns tryggare för besökarna och för dessa väskorna så borde det finnas, hör med din leverantör.

    Annars är det bara att Köra på! Gillar dina produktbeskrivningar ;)
    Kul att du börjat komma igång med din ehandel! :)

    #185828
    LifeOfE
    Deltagare

    Nice, tack för schysst feedback! Jag ska gå på några av sakerna direkt! :)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.