Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på nystartad E-handel

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104869
    Anton95
    Deltagare

    Hej!

    Jag har för ett par veckor sedan startat min första e-handelsbutik som kommer att sälja uppblåsbara kajaker, kanoter och SUP-brädor.

    Butikens url är: https://luftkanot.se

    Jag har några leverantörer i andra europeiska länder som kommer att skicka direkt till kunden. Min affärsmodell är alltså s.k drop-shipping.

    Jag har lagt in ett fåtal produkter och kommer att lägga in fler så småningom och med takt att jag hittar nya leverantörer att samarbeta med.

    Allt grundläggande med sidan är färdigt: t.ex betallösning, plattform, villkor mm.

    Just nu får jag trafik i liten skala från bland annat Google ads, men har inte fått min första order än.

    Vad tycker ni borde vara min största prioritet just nu?

    Hade verkligen uppskattat feedback från ni som gjort det här lite längre.

    Tusen tack på förhand!

    #185870
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Anton95 92969 wrote:

    Hej!

    Jag har för ett par veckor sedan startat min första e-handelsbutik som kommer att sälja uppblåsbara kajaker, kanoter och SUP-brädor.

    Butikens url är: https://luftkanot.se

    Jag har några leverantörer i andra europeiska länder som kommer att skicka direkt till kunden. Min affärsmodell är alltså s.k drop-shipping.

    Jag har lagt in ett fåtal produkter och kommer att lägga in fler så småningom och med takt att jag hittar nya leverantörer att samarbeta med.

    Allt grundläggande med sidan är färdigt: t.ex betallösning, plattform, villkor mm.

    Just nu får jag trafik i liten skala från bland annat Google ads, men har inte fått min första order än.

    Vad tycker ni borde vara min största prioritet just nu?

    Hade verkligen uppskattat feedback från ni som gjort det här lite längre.

    Tusen tack på förhand!

    Tror att adwords med ord som ”Uppblåsbara kanoter” kan bli lite fel. Prova att gå till biblioteket och titta i veckotidningar, branschtidningar och liknande. Var hittar du en marknad för din produkt? – kanske i campingtidningar, husbilstidningar, båttidningar. Vem skriver för dessa? – Dra ihop en pressrelease och skicka till samtliga. Gör en film och skicka med. Ring din lokala brandstation och bjud dem på en visning. Skulle inte en uppblåsbar kanot vara perfekt i er brandbil?

    Se dig inte blind på att du har en webshop. Du har en produkt att marknadsföra. :)

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.