Feedback på Calixter.se - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-28, 15:09
Calixter Calixter är inte uppkopplad
Ny medlem
Feedback på Calixter.se Göteborg
Feedback på Calixter.se Calixter AB

Reg.datum: nov 2018
Calixter is on a distinguished road
Standard Feedback på Calixter.se

Hej igen!

Vill få lite feedback på min site, har gjort ganska stora förändringar det senaste och lagt till och tagit bort en del funktioner! ( Siten är 2 månader gammal )

All kritik är välkommen!

Mvh,
Svara med citat
Annons

Gammal 2018-11-28, 23:06
George George är inte uppkopplad
Ny medlem
Feedback på Calixter.se ingen
Feedback på Calixter.se Egenanställd genom Frilans Finans Sverige AB

George is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calixter Visa inlägg
Hej igen!

Vill få lite feedback på min site, har gjort ganska stora förändringar det senaste och lagt till och tagit bort en del funktioner! ( Siten är 2 månader gammal )

All kritik är välkommen!

Mvh,
Här är lite blandade saker som jag reagerade på...

När jag för muspekaren över "Varumärken" i menyn öppnas det en tom undermeny ovanpå brödsmulorna.

Produktrutorna flyter inte korrekt åt vänster när jag testar med Firefox, t.ex. under kategorin "Krukor" börjar tredje raden (fyra produkter per rad) med två tomma platser.

Sidan "Byten och reklamationer" innehåller lite småfel i texten ("förpackningenså", "information.Efter").

På sidan "Leverans" saknas det information om vilket bolag som sköter frakten, men jag såg i en annan tråd att ni inte riktigt har bestämt er ännu.

Ett antal URL:er, t.ex. till sidan "Köpvillkor" och kategorin "Lampor" innehåller ett "-2" efter namnet, vilket inte ser så värst kul ut. Överhuvudtaget så känns ".html" i slutet lite omodernt.

Hela länkstrukturen skulle behöva en genomgång, ni har t.ex. kategorier för varugrupper (/artiklar/kruka/index.html) men inte för produkter (/artiklar/kruka-pottery-s.html) och en hel del annat som inte ser bra ut.
Gammal 2019-01-04, 15:36
Peter_E37 Peter_E37 är inte uppkopplad
Ny medlem
Feedback på Calixter.se ingen
Feedback på Calixter.se E37
Feedback på Calixter.se @e37smartehandel

Reg.datum: nov 2013
Peter_E37 is on a distinguished road
Standard Feedback på Calixter.se

Citat:
Ursprungligen postat av Calixter Visa inlägg
Hej igen!

All kritik är välkommen!

Mvh,
Hej!
Tycker den ser fin och genomarbetad ut. En liten, liten detalj att möjligen justera uppe till höger i sidhuvudet är följande:
1. "Logga in" ligger lite dolt placerat tillsammans med USP:arna. Placera det till höger istället tillsammans med exempelvis "Köpvillkor" och "Kontakt".
2. Placeringen av den runda symbolen som visar antalet varor i varukorgen tillsammans med hjärtat gör att det ser lite skevt ut. Kanske är det bättre att lägga allt i linje? Använd även den gröna köpfärgen.

Se bild på hur jag menar.

Tycker även texten på knappen "Lägg i kundvagnen" kan vara betydligt större.
Det är även lätt att missa att det finns fler bilder på en produkt att titta på.

Lycka till!

Mvh Peter
Gammal 2019-01-06, 19:04
Calixter Calixter är inte uppkopplad
Ny medlem
Feedback på Calixter.se Göteborg
Feedback på Calixter.se Calixter AB

Calixter is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter_E37 Visa inlägg
Hej!
Tycker den ser fin och genomarbetad ut. En liten, liten detalj att möjligen justera uppe till höger i sidhuvudet är följande:
1. "Logga in" ligger lite dolt placerat tillsammans med USP:arna. Placera det till höger istället tillsammans med exempelvis "Köpvillkor" och "Kontakt".
2. Placeringen av den runda symbolen som visar antalet varor i varukorgen tillsammans med hjärtat gör att det ser lite skevt ut. Kanske är det bättre att lägga allt i linje? Använd även den gröna köpfärgen.

Se bild på hur jag menar.

Tycker även texten på knappen "Lägg i kundvagnen" kan vara betydligt större.
Det är även lätt att missa att det finns fler bilder på en produkt att titta på.

Lycka till!

Mvh Peter
Tack för feedbacken Peter det uppskattas enormt, har åtgärdat punkt 1 och även gjort "byt bild" knappen större.

Mvh Fredric
Svara med citat
Svara

Taggar
feedback

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg