Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på bostadstjänst

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104980
    Jimmit
    Deltagare

    Hej!

    Driver sedan 2013 Lägenheter24, en tjänst där vi skickar e-post till människor som letar efter hyreslägenheter. Istället för att manuellt leta igenom stockholms bostad, blocket, qasa och diverse andra sajter med hyresobjekt kan man istället få mail från oss så fort någon av dessa eller andra sidor listar nya lägenheter inom ett område som man är intresserad av.

    Känner att sidan sedan en tid stannat av i utvecklingen, och skulle behöva feedback av människor med färska ögon.

    Hur önskas feedbacken?
    Vi antar att du söker efter en hyreslägenhet på vilken ort som helst i Sverige (helst med 5000+ invånare för att vi ska ha någonting listat)

    1. Är det lätt att förstå hur tjänsten fungerar?
    2. Hur vill du söka efter lägenheterna, hur kan det bli bättre?
    3. Har du någon idé på vad som skulle öka konvertering?
    4. Övrig feedback – allt från layout till funktionalitet.

    Tackar ödmjukast på förhand och erbjuder de som vill lämna feedback på tjänsten, en gratis månads prenumeration. Kontakta mig via PM med den e-post du registrerat dig med i så fall :)

    Mvh Jimmie

    #186250
    Jimmit
    Deltagare

    Över 400 visningar sedan jag postade, men inte en enda kommentar? Kan jag ställa frågorna på ett bättre sätt? Tack på förhand!

    #186253
    Mr Jonas
    Deltagare

    Hej, när jag såg på din sida så kändes den ren och trevlig – Bra idé. Men när jag ser innehållet blir jag konfunderad. Slog på min hemstad (Helsingborg) och insåg att allt jag kunde se var centra stan, medan vissa områden som ligger i staden, räknades som – Nära Helsingborg – (exempelvis Ramlösa) och krävde en egen sökning. När jag sökte på ett annat område – Nära Helsingborg – Fick jag förslag som hamnade ca 60 mil bort. Sedan fanns det också listningar på gator bland listningarna på områden.
    Dvs den informationen som presenteras är inte tillräckligt bra.

    Sen vill du att jag skall utnyttja din tjänst som kostar 29kr/veckan, då måste jag ställa mig frågan – Vad är sannolikheten att den informationen stämmer? (Med tanke på ovan)

    Missförstå mig inte. – Du har en bra idé om att samla information om lediga lägenheter. Men du har ett ”jättejobb” framför dig med att samla in informationen och kontrollera att den stämmer och är ”rätt” sökbar. – Först då har du en ”produkt” som någon kan tänkas köpa.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #186264
    Jimmit
    Deltagare

    Hej Jonas!

    Stort tack för svar, och tack för du påpekar en brist jag inte har hört påpekas från någon annan. Kontaktar dig på PM för ytterligare information.

    Mvh Jimmie

    #186265
    Jonkejober
    Deltagare

    Jag är nog tyvärr inte intresserad av att betala för att utnyttja en tjänst liknande detta. Tyvärr har man blivit van vid att det mesta är gratis på nätet. Jag skulle kunna betala 29 kronor som engångssumma men 29kr i veckan blir 1508kr på ett år.

    #186272
    Jimmit
    Deltagare

    @Jonkejober 93563 wrote:

    Jag är nog tyvärr inte intresserad av att betala för att utnyttja en tjänst liknande detta. Tyvärr har man blivit van vid att det mesta är gratis på nätet. Jag skulle kunna betala 29 kronor som engångssumma men 29kr i veckan blir 1508kr på ett år.

    Visst finns det gratisalternativ, som att endast prenumerera på blockets annonser. Men vill man ha med en stor uppsjö privata hyresvärdar, den lokala allmännyttan m.m. så finns det mig veterligen enbart betalalternativ.

    Våra konkurrenter kostar bl.a. 249kr för ett år, och den dyraste 374kr/månad.

    Få personer utanför Stockholm söker bostad under ett helt års tid. Därför har vi alternativen vecka och månad också, för 29kr/vecka, 109kr/mån och 299kr/kvartal. Tänker man sig söka ett helt år är kvartal ett smartare val än vecka helt klart :)

    Dock finns en fundering om att göra tjänsten helt gratis och sälja annonser istället, men det är väl människor rätt trötta på idag.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.