Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Dåså, dags för första domen

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95591
    PrylKungen
    Deltagare

    Tjenare!

    Nu har jag virrat runt här på forumet och läst mycket intressant och kände att det är dags att bli bedömd av er som varit med i gemet ett tag.

    Hur tycker ni att jag kan förbättra Prylkungen | Sveriges Nya Prylbutik! ?

    Det finns mycket som jag filar på men behöver ha in ett helt gäng med åsikter från er så jag har något att utgå ifrån, det blir lätt att jag fastnar i ett hörn alldelens för länge bara för att “jag ska testa om det där funkar” :)

    Just nu finns enbart paypal och banköverföring men fler alternativ kommer.
    Certifiering har jag börjat fundera på men tänker inte lägga ut en massa pengar per månad utan inkomster från sidan. Det får bli den dag det går att avvara runt 250kr per månad.

    Nuså, nog om det.. Dags att ge mig kritik åt alla de håll och kanter.

    Mvh,
    Håkan

    #119200
    Richie72
    Deltagare

    Du har ingen kontaktinformation men det kanske kommer. Jag tjatar alltid om det här men jag tycker det ska finnas fysisk adress, telefonnummer, organisationsnummer. Men det finns butiker som inte har det och ändå verkar gå väldigt. Annars tycker jag det verkar lättnavigerat och enkelt men jag är inte så bra på design.
    Lycka till.

    #119203
    Croona
    Deltagare

    Jag vet inte varför. Men det känns inte som att jag kom till en webbutik, utan snarare en prisjämförelsesajt.

    #119204
    bloggus
    Deltagare

    Lite för mycket standard OpenCart, utan några större ändringar. Tråkigt.

    Logan är liten och försvinner på sidan, men ser den helt enkelt inte.

    #119205
    PrylKungen
    Deltagare

    @Richie72 15584 wrote:

    Du har ingen kontaktinformation men det kanske kommer. Jag tjatar alltid om det här men jag tycker det ska finnas fysisk adress, telefonnummer, organisationsnummer. Men det finns butiker som inte har det och ändå verkar gå väldigt. Annars tycker jag det verkar lättnavigerat och enkelt men jag är inte så bra på design.
    Lycka till.

    Kontakt info kommer.

    @Croona 15588 wrote:

    Jag vet inte varför. Men det känns inte som att jag kom till en webbutik, utan snarare en prisjämförelsesajt.

    Hmm… Kan du mer exakt säga vad som ger dig den känslan?
    De oranga “Köp” knapparna?

    @bloggus 15589 wrote:

    Lite för mycket standard OpenCart, utan några större ändringar. Tråkigt.

    Logan är liten och försvinner på sidan, men ser den helt enkelt inte.

    Ja, det är standard OpenCart med egna SEO tillägg, man kanske skulle ha letat på en snyggare template.. Synd bara att dom är så dyra och sällsynta.

    Loggan är bara temporär, jag har en ny större på gång.

    #119207
    Parvelito
    Deltagare

    Lite rak och ärlig kritik:
    1: Flytta bort den pladdriga texten på förstasidan om vad du gör och inte gör. Ingen är intresserad av att ha det i synen där ögonen tittar först. Man vill se prylar där.
    2: Ditt sortiment är inte större än att du kunde fått plats med det på förstasidan. Mängder av kategorier ekar tomma, eller består av någon enstaka produkt. Det inger inte förtroende i den här branschen där man är van vid gigantiska sortiment att välja och vraka mellan.
    3: Sådant man inte kan prisjämföra är det OK att påstå att man är billig på, men ett 16GB Kingston-minne som har hundratals återförsäljare är det jobbigt att vara dyrast i Sverige på om man vill försöka trumma in att man har bra priser.
    4: Köpvillkor och leveransvillkor?
    5: Din kontaktsida behöver du piffa till lite så att den inger förtroende. Skäms inte för att du är liten och bor på landet. Många som handlar bor på landet, och de köper mycket hellre av andra företag som finns på landet än någon stressad stockholmsfirma.

    #119208
    PrylKungen
    Deltagare

    Uppskattar kritiken, ska försöka svara.

    1. Texten kan flyttas alternativt skrivas om lite men inte tas bort från förstasidan då den är en stor del av on-page SEO, skulle helst vilja ha ännu mer text, men men..

    2. Sortimentet är bara 30 produkter just nu men fylls hela tiden på med nya.
    Det är ett ständigt letande efter intressanta saker.

    3. Just minnet är en sån sak jag la in i början av byggandet och kommer att tas bort då det bara är ett class 4 minne, sen påstår jag inte att jag är billigast. :)

    4. Ja? Finns i menyn till vänster. Tacklänk till butik21 finns i länkar..

    5. Ja, kontaktsidan ska fixas till. Jag skäms inte för att jag bor på landet i lilla Dalarna, fullständig adress kommer när jag ser att skatteverket godkänt mitt tillägg i verksamhetsbeskrivningen (lagt till en sni-kod).

    Hmm.. Det låter som att jag försvarar mig men det är inte meningen.
    Jag är tacksam för alla förslag på förbättringar.

    @Parvelito 15592 wrote:

    Lite rak och ärlig kritik:
    1: Flytta bort den pladdriga texten på förstasidan om vad du gör och inte gör. Ingen är intresserad av att ha det i synen där ögonen tittar först. Man vill se prylar där.
    2: Ditt sortiment är inte större än att du kunde fått plats med det på förstasidan. Mängder av kategorier ekar tomma, eller består av någon enstaka produkt. Det inger inte förtroende i den här branschen där man är van vid gigantiska sortiment att välja och vraka mellan.
    3: Sådant man inte kan prisjämföra är det OK att påstå att man är billig på, men ett 16GB Kingston-minne som har hundratals återförsäljare är det jobbigt att vara dyrast i Sverige på om man vill försöka trumma in att man har bra priser.
    4: Köpvillkor och leveransvillkor?
    5: Din kontaktsida behöver du piffa till lite så att den inger förtroende. Skäms inte för att du är liten och bor på landet. Många som handlar bor på landet, och de köper mycket hellre av andra företag som finns på landet än någon stressad stockholmsfirma.

    #119218
    jockesoft
    Deltagare

    @PrylKungen 15594 wrote:

    Uppskattar kritiken, ska försöka svara.

    1. Texten kan flyttas alternativt skrivas om lite men inte tas bort från förstasidan då den är en stor del av on-page SEO, skulle helst vilja ha ännu mer text, men men..

    on-page SEO i all ära men det är ju trots allt konvertering du är efter, att mötas av en lång text för att SEO skall bli bättre är kanske inte det bästa ur konverteringssynvinkel.

    Om text är viktigt, finns det ingen annanstans du kan ha den på förstasidan så att när man som kund kommer in så möts man av bilder på dina produkter? Istället för en lång text.

    #119219
    Parvelito
    Deltagare

    Såg inte dina villkor, för jag letade bland länkarna där uppe. Men OK, de finns ju där.

    I övrigt så är jag säker på att du vinner fler kunder på att flytta ned texten nedanför produkterna om det nu måste finnas där. En massa besökare som inte handlar har du ändå ingen nytta av.

    Intrycket man får av din sajt är att det handlar om lågpris, eftersom du trycker mycket på prisets egenskaper istället för produktens egenskaper i texterna. Den som tidigare skrev att det såg ut som en prisjämförelsesajt hade nog en liten poäng i det.

    Sedan är det så att nästan ingen kund ser något positivt i att handla av en nystartad butik med eventuella barnsjukdomar. Jag förstår att man efter oändligt många timmars arbete vill skrika ut till hela världen att nu äntligen har jag blivit så klar att jag vågar gå live, men gör det inte till dina kunder. De vill i ditt fall höra om nya produkter med häftiga funktioner och finesser. Du är långt ifrån ensam om att berätta att man är ny, men jag tror man sabbar sin start lite med det.

    Lycka till!

    #119231
    Silfwerpihl
    Deltagare

    Är ju ingen erfaren ehandlare, så ta mina ord med en nypa salt, hur som, här är mina 5cent:

    Lagom, lättnavigerat, standard, inget spektakulärt.

    Personligen är jag allergisk mot “Konto Inloggning” och det faktum att man förväntas registrera sig för att köpa ett usb-minne. Men det funkar väl ändå.
    Om ehandeln vore en butik – Ehandel.se

    Kontaktinfo med adress mm som de nämnt tidigare är ett absolut måste, o på G vad jag förstår, jag skulle även pilla in det i footern så att man direkt ser att det handlar om ett svenskt företag. För jag tycker det andas lite för mycket av en översatt “kinesisk dropship” (vilket det i princip också är, men jag skulle försöka göra det mindre tydligt).

    (Jag har funderat i liknande banor med sådana här dropshipbutiker men jag har aldrig lyckats räkna ihop det till att bli värt det. Lämnar du två års garanti på dessa surfplattor, vågar man det på en “noname”-surfplatta? Hoppas du har marginaler som klarar reklamationer och returhantering, tror att många går bort sig där när de börjar med asienimport)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.