Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Kritik på www.komc.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95898
    Ahnold
    Deltagare

    Hej!

    Jag har en relativt nystartad site, http://www.komc.se, som jag gärna skulle vilja ha lite kritik på. Jag säljer mc-kläder och tillbehör och använder mig av Interspire shoping cart som platform. Eftersom jag är ny har jag typ inget lager alls att tala om varför mina leveranstider är ca 4 veckor vilket suger rätt hårt. Leveranstiden är i dagsläget mitt största bekymmer (skulle jag tro). Någon som har erfarenhet av lång leveranstid?

    #121727
    Stampelstugan
    Deltagare

    Jag är drottning på att hitta fel och jag granskar gärna andras webbutiker för att på så vis lära mig vad jag själv vill ha och inte i min framtida butik.

    Men för första gången har jag inte direkt något att anmärka på. Hittade bara två saker som skulle kunna göras bättre annars är sidan enligt mig otroligt bra. Jag gillar att jag får information om vilka ni är och hur jag kommer i kontakt med er på ett enkelt sätt (skulle vara kul att ha en bild på er också men det är bara bonus ;))

    Det första jag reagerade lite på är spaltmeter med lagtext i era villkor. Behöver ni verkligen skriva ut all text? De flesta sammanfattar bara lite snabbt vad distansavtal och ångerrätt betyder. Vill man att kunden ska kunna läsa hela lagtexten kan man kanske länka till Konsumentverket eller var texten nu finns. Jag betvivlar starkt att någon kommer sitta och läsa igenom all text.

    Det andra är att varukorgen borde placeras bättre. Det tog lång tid innan jag hittade den allra högst upp. Hade jag varit inne i en webbutik och ska handla något jag kanske egentligen inte behöver (ja det händer, jag är kvinna) hade jag lämnat butiken utan att handla om jag inte hittade varukorgen direkt. Jag hade velat ha den där sökfunktionen är idag, den kan man kanske lägga i någon av menyerna till höger eller vänster istället?

    Det var allt jag hittade att “klaga” på. Bra jobbat med sidan och jag måste säga att det bästa med sidan är storlekstabellerna, suveräna! Nästan så att jag, som aldrig suttit på en motorcykel i hela mitt liv, vill ut och ta mc-kort för att kunna handla kläder hos er, ni verkar ju ha allt! :D

    #121729
    jockesoft
    Deltagare

    Letar just nu själv efter nya mc kläder men jag kan säga direkt att en leveranstid på fyra veckor gör att mitt intresse att handla av er minskar ganska rejält.

    Några kommentarer, era villkor var rejält långa, i mitt tycke alldeles för långa och det jag letade efter hittade jag inte. Jag vill veta vad som gäller om jag köper kläder av er och dessa inte passar, vem står för fraktkostnaden om jag skall byta till rätt storlek?

    Er meny till vänster, måste den verkligen vara expanderad? den blir jättelång och jag får skrolla på sidan för att se hela, om ni bara visar titlarna som HANDSKAR, MC-STÖVLAR osv som man sen kan klicka på för att komma in i kategorin så blir den kortare och det är lättare att få en överblick.

    Annars tycker jag sidan ser bra ut och med bra uppdelade kategorier så är det lätt att hitta det man söker :)

    #121732
    danielandersson
    Deltagare

    Liten snabbsak som jag irriterande mig över – Betyg: Not rated.

    Engelska ser fult ut :-/

    #121738
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Hej,
    Du har Flash på framsidan, och det fungerar bara då när man har Flash installerat. Det är många som har det. Men prova surfa med iPhone eller iPad, det är ett stor tom plats på sida. Jag testade på min iPhone. Prova att hitta en script som känner av om det är Flash eller ej. Om det är komplicerat, gör om bilderna som gif animation. Inte samma effect, men fungerar överallt.

    #121754
    Ahnold
    Deltagare

    @Stämpelstugan 18422 wrote:

    Jag är drottning på att hitta fel och jag granskar gärna andras webbutiker för att på så vis lära mig vad jag själv vill ha och inte i min framtida butik.

    Vad kul att du gillade vår butik! =)

    Ja det där med lagtexten kanske är lite overkill men vi vill verkligen vara övertydliga med att vi följer svensk lagstiftning om distanshandel. Man har hört allt för många historier om folk som haft problem med e-handelssiter som vägrar följa svensk lag vad gäller distanshandel som tex öppet köp i två veckor. Jag är övertygad om att såna “scam”-företag inte blir långlivade. Men det är absolut en bra poäng och jag kommer att göra en sammanfattning av det viktigaste istället och direktlänka till hela lagtexten.

    Det där med att få varukorgen att bli tydligare ska jag också ta mig en funderare på. Den bör nog vara lättare att hitta helt klart.

    #121757
    Ahnold
    Deltagare

    @jockesoft 18424 wrote:

    Letar just nu själv efter nya mc kläder men jag kan säga direkt att en leveranstid på fyra veckor gör att mitt intresse att handla av er minskar ganska rejält.

    Japp, det var det jag befarade. Folk är inte beredda att vänta fyra veckor på att få hem grejerna. Vi får nog räkna med att det kommer gå rätt trögt i början innan vi byggt upp ett rikigt lager.

    Ja, att det är fri returfrakt för byte måste ju självklart stå med i våra villkor. Tack!

    Angående menyerna så har jag funderat fram och tillbaka vad som är bäst egentligen. Om man inte expanderar menyn så ser det ut som att vårt sortiment är minimalt fast vi har över 500 artiklar. Å andra sidan så blir det mycket mer lättöverskådligt med en icke-expanderad meny. Jag får helt enkelt prova de två olika sätten och mäta efter en tid vilket sätt som gav lägst “bounce rate” eller någon annat form av mätsätt.

    #121758
    Ahnold
    Deltagare

    @lunarmys 18427 wrote:

    Liten snabbsak som jag irriterande mig över – Betyg: Not rated.

    Engelska ser fult ut :-/

    Ja, det är sant. Den ska ändras direkt till svensk text. Alla detaljer sammantaget är otroligt viktiga.

    #121759
    Ahnold
    Deltagare

    @siaproduktfoto 18433 wrote:

    Hej,
    Du har Flash på framsidan, och det fungerar bara då när man har Flash installerat. Det är många som har det. Men prova surfa med iPhone eller iPad, det är ett stor tom plats på sida. Jag testade på min iPhone. Prova att hitta en script som känner av om det är Flash eller ej. Om det är komplicerat, gör om bilderna som gif animation. Inte samma effect, men fungerar överallt.

    Ja, vi är medvetna om att flash inte funkar med iPhone eller iPad. Vi vill dock ändå använda oss av flashgrafik då det ger en snygg presentation. Många som använder sig av apples produkter brukar också vara medvetna om att flashgrafik inte fungerar med iPhone. Bara man vet om anledningen till varför det blir ett stort tomrum så tror jag inte det är lika farligt som om besökarna skulle tro att det är ett faktiskt fel på sidan. Jag tror heller inte att apple kan hålla på för evigt med att deras produkter inte ska stödja flash.

    Tack alla så mycket för feed-backen!

    #121760
    basse1985
    Deltagare

    @Ahnold 18455 wrote:

    Ja, det är sant. Den ska ändras direkt till svensk text. Alla detaljer sammantaget är otroligt viktiga.

    @Ahnold 18455 wrote:

    Ja, det är sant. Den ska ändras direkt till svensk text. Alla detaljer sammantaget är otroligt viktiga.

    @Ahnold 18456 wrote:

    Ja, vi är medvetna om att flash inte funkar med iPhone eller iPad. Vi vill dock ändå använda oss av flashgrafik då det ger en snygg presentation. Många som använder sig av apples produkter brukar också vara medvetna om att flashgrafik inte fungerar med iPhone. Bara man vet om anledningen till varför det blir ett stort tomrum så tror jag inte det är lika farligt som om besökarna skulle tro att det är ett faktiskt fel på sidan. Jag tror heller inte att apple kan hålla på för evigt med att deras produkter inte ska stödja flash.

    Tack alla så mycket för feed-backen!

    Din sida ser mycket bra ut. Leveranstiderna måste du dock förbättra väsentligt! Max 7 dagar tycker jag.

    Dessutom förklara tydligt vad som händer om kläder ej skulle passa.

    En sista sak bara som inte handlar om din hemsida utan om forumet.
    Svara gärna på våra inlägg i ETT enda inlägg. Precis som denna. Så slipper vi ha 10 sidor med bara svar från dig. :)
    Klipp och klistra “quotes” bara.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.