Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98433
    Prix
    Deltagare

    Som utkast. Ska man jobba vidare på dessa eller lägga ner (dvs. tummen upp el. ner?)… Tips? Färg?

    335926_10150977172258172_2099336930_o.jpg

    335925_10150977172503172_197157047_o.jpg

    #148650
    mavraj
    Deltagare

    Det ser helt okej ut. Men jag nöjer mig personligen inte med okej :P Eftersom film är en så bred kategori finns stora möjligheter att få till en toppenlogga!

    Jag vet dock inte vad för budget du har att arbeta med men jag tycker du ska höra med någon bevisat duktig grafiker ifall denne kan hjälpa dig. Förslagsvis borde du kolla med utländska leverantörer av logo, de är vanligtvis mycket billigare och levererar väldigt god kvalité på de arbeten de utför.

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #148652
    blogtraction
    Deltagare

    I stort bra. Du borde jobba mer med symbolens utseende. Ser mer ut som ett lok nu än en gammal filmkamera.

    #148655
    Ggaiv
    Deltagare

    Fonten ser bra ut tycker jag, påminner mig om min gamla videobutik. Kameran däremot kanske kan bytas ut mot något annat.

    Sent from my GT-I9000

    #148672
    Prix
    Deltagare

    Tack för synpunkterna! Hör gärna fler!

    Jag har tidigare fått utkast från kända (och dyra) designers men dessa har alla fått hård kritik så nu tänkte jag med att man börjar med grunden och sedan ger den till någon som kan för att finputsa.

    Ggaiv: Vilken butik har du haft? :)

    #148674
    Mortfiles
    Deltagare

    Kul namn (pricks – definition of pricks by the Free Online Dictionary, Thesaurus and Encyclopedia.), men loggan kan nog putsas lite till :)
    Vad ska sidan ha för inriktning, dvs vad ska loggan förmedla?

    #148678
    Ggaiv
    Deltagare

    Prix: Vet inte vilken jag tänker på: Videokrubban eller Film & Musik i Lund.

    Sent from my GT-I9000

    #149399
    Prix
    Deltagare

    @Mortfiles 48193 wrote:

    Vad ska sidan ha för inriktning, dvs vad ska loggan förmedla?

    Namnet kombinerades mellan engelska (Movie) och franska (Prix)… Så en översättning hade ju varit Filmpris!

    Sidan kommer inte inrikta sig på någon särskilt genre utan ska vara öppen för alla. Det är precis det som jag tycker är svårt… Hade det varit enbart skräckfilm hade det varit betydligt lättare känns det som! :)

    #149416
    Anton A
    Deltagare

    Den är mycket bättre än den du har nu, men inte “tillräckligt” snygg. Du är dock på rätt väg. Kan testa att designa en logga då jag tycker sådant är kul (har även fixat en logga åt kniv-Per m.fl.)

    #149423
    Prix
    Deltagare

    @skinza.se 49008 wrote:

    Den är mycket bättre än den du har nu, men inte “tillräckligt” snygg. Du är dock på rätt väg. Kan testa att designa en logga då jag tycker sådant är kul (har även fixat en logga åt kniv-Per m.fl.)

    Hade varit toppen (om du har tid) :D

    Det svåra är att få till något som är tillräckligt allmänt för att man både ska kunna köpa Alien-filmer och Nalle Puh på samma gång och att det sedan ska fungera bra på sidab, reklambanners, prisjakt osv… Där jag fastnar!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.