Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Tips på designers för Logotype?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98663
    prylsjuk
    Deltagare

    Jag städar nu webbutiken inför en liten omvandling av design och behöver en grym logotype. Så är det någon som har bra tips på designers, större företag, frilansare…? Skulle uppskattas!

    :confused:

    #150947
    mavraj
    Deltagare

    För några månader sen gjorde jag en logga till en kund men blev aldrig riktigt nöjd och gjorde därför något helt annat. Hur som helst kom jag på att den loggan kanske skulle passa din verksamhe. Kanske kan vara något att jobba vidare med.

    20120826135404-83.252.210.223.jpg

    #150949
    Joel
    Deltagare

    @mavraj 50692 wrote:

    För några månader sen gjorde jag en logga till en kund men blev aldrig riktigt nöjd och gjorde därför något helt annat. Hur som helst kom jag på att den loggan kanske skulle passa din verksamhe. Kanske kan vara något att jobba vidare med.

    20120826135404-83.252.210.223.jpg

    Snygg! … om man driver ett apotek online :)

    #150950
    Prix
    Deltagare

    Den va faktiskt ganska rolig om man ser till namnet och att det ser ut som en kapsel!… Men sen kanske de inte förknippas med produkterna helt!

    #150951
    mavraj
    Deltagare

    Ni har helt rätt, båda två. Loggan är inte anpassad för sidans syfte, men kanske finns det något där som ger lite inspiration till trådskaparen :)

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #150962
    prylsjuk
    Deltagare

    Håller med Joel där.. Snyggt, men skulle nog passa bättre för ett Apotek. Visst, passar in på “sjuk” delen av butikens namn, men gällande produkterna så kanske man ska få en annan känsla av logotypen.

    Så finns det några bra frilansare eller byråer som man kan vända sig? Någon som har bra erfarenhet av någon som gör bra logos till rimliga priser? Även orilmliga… ;p

    #150964
    Prix
    Deltagare

    Har fått in många offerter så kan tipsa… Men det blir lite för mycket att tipsa om alla så vad är budget? Det finns från cirka 3-100K.

    #150965
    OskarK
    Deltagare

    thelogocompany.com eller 99designs.com har rätt bra priser på loggor och du får flera alternativ att välja mellan. Har en del bekanta som använt sig av båda.

    #150986
    wennerholm
    Medlem

    Det finns ju även flera sidor med “färdiga” logotyper som man kan botanisera bland, de flesta av designerna går sedan att få justerade efter smak och behov. Det kan vara ett sätt att komma undan lite billigare…

    Några exempel:
    Logopond – Identity Inspiration
    Logo Design, Buy & Sell Logo Designs, Professional Logo Design |  BrandCrowd

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.