Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ge mig tips på saker att förändra/förbättra!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 43 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98909
    Elina
    Deltagare

    Inom kort kommer jag göra om Dildoteket lite. Jag kan i princip inget om att bygga hemsidor och kommer därför enbart utgå från det jag kan göra själv genom Textalks designverktyg.

    Men nu vill jag ha er hjälp! Vad tycker ni ska förändras/förbättras eller till och med tas bort på sidan? Jag vill att den ska se lite mer professionell ut.

    All tips, feedback eller konstruktiv kritik uppskattas!
    http://www.dildoteket.se

    #153052
    danielandersson
    Deltagare

    Lite snabba tips:

    1. Betala någon för en ny logo
    2. Kan man BARA betala med Klarna hos er? Enligt texten/bilden uppe till höger så är fallet.
    3. Högersidan/högerspalten bör ramas in på något sätt, för nu flyter mensskydd ihop med varukorgen och veckans produkt (och veckans produkt smälter ihop med nyhetsbrev)
    4. Loggar de flesta kunder inte? Om inte, flytta “Logga in” till en egen sida (vilket du redan har, ser jag..) och spara det utrymmet där till vänster, till viktigare saker. Kanske en topplista?
    5. Förbättra betalikonerna nere till vänster, i dagsläget är det en massa jpeg-artifacts runt dem (noise/brus), samma med Posten-loggan
    6. Eftersom du har bra betyg hos Reco, varför inte lyfta fram detta?
    7. Du bloggar aktivt, varför inte länka till den högst upp? Det påvisar ändå att butiken lever
    8. När jag går till “För honom”, ser jag då bästsäljarna? Det borde jag göra, eftersom chansen är störst att det är de produkterna jag (också) är ute efter
    9. På t ex “Impuls’O – Pink” så måste jag scrolla ner för att se priset och köp-knappen. Köp-knappen är dessutom ganska osynlig :-/
    10. Artikelnummer, är det verkligen information jag behöver/kommer använda?
    11. Logga in för att diskutera och recensera? Känns jobbigt, hade inte jag gjort
    12. “Om oss” – jag personligen tycker om när det finns bilder. Det är en känslig bransch, så förstår om man undviker det..
    13. Varför syns varukorgen både uppe (bredvid Klarna-logon) och en bit ner?
    14. Kan man inte få till betal- och leveranslogos i kassan? Ser väldigt fattigt ut i dagsläget :-/

    Några grejer att titta på iaf ;)

    #153053
    Elina
    Deltagare

    Tack för alla tips Daniel. Mycket tänkvärda saker!

    1. Hihi är inte min fina logga bra?
    2. Nej, det kommer ändras, antingen ska den tas bort helt eller de övriga läggas till. Väntar bara på Klarnas nya logga :)
    3. Ska se vad som kan göras där i designverktyget.
    4. Topplista kan vara bra, ska fundera över det.
    5. Betalikonen har gjorts om nu med nya loggorna för Klarna. Så det släpps en ny skarp på torsdag.
    6. Har du tips på var jag ska lägga Recos betyg?
    7. Ah det kan man ju såklart göra, vi är ju en väldigt levande butik på det sättet.
    8. Nej, idag ser du alla produkter under “För honom”, “För henne” och “För båda”. Får fundera även där hur vi kan förbättra det!
    9. Hm har jag inte sett innan, ska kolla över det. Får skapa en bättre köpknapp också!
    10. Artikelnumrena är till för våra säljare. Lättare för dem när de hjälper kunderna.
    11. Tyvärr är det enda sättet man kan betygsätta. Textalks fel. Ska det kanske tas bort helt?
    12. Om oss är på gång att göras om. Bli mer personlig med bilder mm. Utkast är skapat.
    13. Ska man bara ha varukorg på ett ställe? Är det bättre?
    14. Tyvärr går inte det i Textalks sida. Så samma sak där, inget jag kan göra något åt.. Men jag vill ha det, som sagt är så mycket snyggare och ser mer proffessionellt ut.

    Nu fick jag massor att fundera över. Mer tips önskas av andra :) Vad tycker ni?

    #153054
    danielandersson
    Deltagare

    6. Nånstans uppe, så att man slipper scrolla ner för att se betygen

    8. Att se alla produkter är okej, men de borde vara sorterade efter bästsäljare ELLER ha som vi, med underkategorier (t ex iPhone 4-tillbehör – alla tillbehör du behöver till din iPhone 4 / 4S – iPhonebutiken.se) tydligt i mitten annars är det lätt att missa dem nere till vänster i menyn

    10. Flytta ner det, eller göm det då, eftersom 95-99% av era besökare INTE har någon användning av informationen. Att för att få dem att fokusera på köp-knappen :)

    11. Används det? Om inte, plocka bort det tills du har tillräckligt med besökare

    13. Helt klart bättre med bara på ett ställe. Använd utrymmet på bättre sätt!

    14. Textalk suger då ;)

    #153076
    Elina
    Deltagare

    Med varukorgen, vilken är bäst att ha? Vilken är tydligast? Uppe vid loggan eller i högerspalten?

    #153077
    Parvelito
    Deltagare

    Högst uppe till höger föredrar jag att ha varukorgen, de flesta butiker har den så, och konsumenterna är vana vid att titta där.

    #153098
    Elina
    Deltagare

    Tack Parvelito för feedbacken!

    Problemet med Textalk och att ha den högst upp till höger är att man då inte kan se direkt vad man lagt i kassan, utan bara kan se hur många produkter man lagt i kassan samt summa. Jag tycker om att man i kassan i högerspalten ser vilka produkter nan beställt.

    Hm Textalk har sina brister minsann.. Men så är det väl med alla hyrlösningar..

    Någon annan som har tips eller råd? :)

    #153100
    flennstrom
    Deltagare

    shop.humle.se har lagt in html i texten för betalalternativ. Och de använder Textalk.
    Om du vill göra som de har gjort eller bara visa loggor så borde det inte vara några problem.

    #153104
    Elina
    Deltagare

    @flennstrom 53097 wrote:

    shop.humle.se har lagt in html i texten för betalalternativ. Och de använder Textalk.
    Om du vill göra som de har gjort eller bara visa loggor så borde det inte vara några problem.

    Sitter och tittar på deras sida nu, men kan inte hitta loggorna.. Var hittade du dem? Om det funkar vore det ju så bra!

    #153106
    Tian
    Medlem

    Det första som slår mig (i ansiktet direkt vid första anblicken ) är – vänder du dig bara till tjejer?
    Sidan är väääldigt rosa och lite gulligullig.
    Killar kanske gillar det förstås, men jag tänker mig mer en neutral färg / mildare rosa kanske?…

    Eller en neutralare startsida sedan uppdelat på en tokrosagullig tjejsida och en maskulinare herrsida rent av..

    Loggan hade jag absolut skojat till med en dildo istället för ett i – som första idé.
    Eller en uppåt/framåtböjd i det avslutande “T”et..
    (Det skulle nog bli för krångligt med hela DILDOTEKET av lös-snorrar…)

    Jag tycker hela vänsterkolumnen flyter ihop lite, och blir otydlig. Kanske är det för den knallrosa genomgående färgen både på rubriker och bakgrundsblommor…

    Det är svårt med hemsidedesign, och särskilt / även om det finns färdiga mallar.
    Själv har jag byggt min hemsida i HTML från början till slut ( vansinne kanske – såhär i efterhand, men jag fick den dit jag ville och tar nog den en bit till så snart jag får tid.)

    Är din hemsida ( Textalk?) nån gratissbillig variant?…
    Tänk på att har du en snygg / lockande butik så drar det fler kunder och fler som hamnar på din sida blir köpsugna ( sugna! ;o) .
    Jag tror det kan vara värt att lägga några spänn ( eller några timmar ) på en snygg layout med smart koncept och enkel shopping.

    Sedan är ju såklart allt relativt och det ligger såklart i betraktarens ögon vad som är snyggt/enkelt osv.

    Konvertering kan vara en fingervisning om vad kunderna/ besökarna tycker om just din sida.

    Kör så det ryker & Lycka till!!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 43 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.