Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Skapa ny logga asien?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99710
    xsirez
    Medlem

    Har ju sett och hört lite om webbdesign samt loggo design i kina.

    Är det någon här inne som har gjort det och kan rekommendera någon där eller är det bara till att googla runt lite å se va man kan hitta?

    Känner att vår lilla hemmagjorda sköld behöver något som är lite snyggare…

    #160448
    Parvelito
    Deltagare

    Jag fick min nya logga på Parvelito från en Pakistansk designer i helgen, via Freelancer. Den kostade några hundralappar.

    #160454
    PalMik
    Deltagare

    Jag kan rekommendera Logo Design, Web Design and More. | 99designs för just logos, skoj och billigt och imho bättre än att anlita en designer. Men får se upp lite för nya designers som plagierar andra bara.

    #160466
    Hensh
    Deltagare

    @Parvelito 61361 wrote:

    Jag fick min nya logga på Parvelito från en Pakistansk designer i helgen, via Freelancer. Den kostade några hundralappar.

    Hur kom du i kontakt med denna designer? Görs betalningen via PayPal?

    #160467
    Parvelito
    Deltagare

    @Hensh 61382 wrote:

    Hur kom du i kontakt med denna designer? Görs betalningen via PayPal?

    På sidan Freelancer.com – Hire Freelancers & Find Freelance Jobs Online finns det många tusen designers. Betalning görs via Freelancers eget system där pengarna är låsta tills man är nöjd.

    #160470
    Qarillion
    Deltagare

    Vi testar Freelancer en sväng :)

    Vi har 2 loggor gjorda i Sverige och det vi betalat för tidigare arbeten är minst 100 ggr högre än vad detta blir. Får man förslag eller väljer man ut en firma som får börja fila på det när man fått “bud” ifrån dem?

    #160471
    Skogstrollet
    Deltagare

    @PalMik 61368 wrote:

    Jag kan rekommendera Logo Design, Web Design and More. | 99designs för just logos, skoj och billigt och imho bättre än att anlita en designer. Men får se upp lite för nya designers som plagierar andra bara.

    +1

    Vill också slå ett slag för 99designs.com, som fungerar som en designtävling. Man får riktigt proffsiga förslag från en mängd olika designers, designers som dessutom är väldigt lyhörda. Är man bara aktiv med feedback och instruktioner blir resultatet riktigt bra.

    Kostar dock en slant ($499 är vanligaste budet), men lätt värt det.

    #160472
    Parvelito
    Deltagare

    @Qarillion 61386 wrote:

    Vi testar Freelancer en sväng :)

    Vi har 2 loggor gjorda i Sverige och det vi betalat för tidigare arbeten är minst 100 ggr högre än vad detta blir. Får man förslag eller väljer man ut en firma som får börja fila på det när man fått “bud” ifrån dem?

    Du lägger ut ett jobb, och brukar få några hundra svar, varav de första kommer inom bara någon minut. De brukar ha portfolios att visa upp med jobb de gjort förut, det finns ett omdömessystem och man kan ganska lätt bilda sig en uppfattning om deras kunskaper och kvalitet på jobben de gör. Sedan väljer man ut en att börja jobba med. Det är bra om man har någon uppfattning om vad man vill ha och kan förmedla det på lättförståelig engelska.

    #160475
    xsirez
    Medlem

    @Parvelito 61361 wrote:

    Jag fick min nya logga på Parvelito från en Pakistansk designer i helgen, via Freelancer. Den kostade några hundralappar.

    Tack för tipset.
    Slängde upp en förfrågan och vart uppe i ca 20-30min och fått in en 12 som har sökt om man säger så.
    Men får kolla igenom om 1 dag eller något sånt å se vilken man skall välja.

    man skulle nästan vilja välja ett par st å få in ett par förslag.

    #163237
    Stefan9
    Deltagare

    Finns det någon sida som erbjuder att man ser resultaten innan man betalar och ifall man inte är nöjd att man får pengarna tillbaka/inte betalar?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.