Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Vill ni kommentera portföljsida?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100077
    SeMi accessories
    Deltagare

    Hej!
    Har lanserat en sida där jag säljer portföljer, handväskor och laptopväskor i skinn.

    Skulle vilja få ut lite premiumkänsla även fast prissättningen av produkterna inte ligger i premiumsegmentet. Får man känsla av det?

    Skulle gärna haft Klarna checkout som bet. lösn. men kan inte integrera i den modullösning jag gjort sidan i.

    Tar gärna den feedback jag kan få.

    SeMi accessories
    http://www.semiaccessories.se

    #163774
    Prix
    Deltagare

    Till stor del tycker jag det. Dock är den stora Payson otroligt ful och förstör nästan allt.

    #163841
    bigfish
    Deltagare

    Jag tycker det ser bra ut, det ser “dyrt ut” även fast du har lägre priser då.

    Det enda jag skulle på peka på att är att göra ikonerna mindre, till din upplevelse, nyheter kundtjänst och även allti spalten till högre lite mindre.
    Just nu tar de allt fokus och det är ju huvudsakligen det du säljer som ska ha fokuset.
    Om en kund tycker om dina produkter så kommer det börja leta efter infon hur de kan få dom.

    Men jag tycker det ser bra ut :) lätt att hitta på hemsidan.

    sen så har jag ju lite personliga åsikter men de varierar från person till person, tex jag är inte så förtjust i sidor där innehållet scrollar över bakgrunden utan jag föredrar att den är fast. men det är somsagt ju en väldigt personlig åsikt.

    Meddans jag endå skriver har du provat att lägga in en svart vit bakgrund (troligen i lite mer dramatisk ljussättning) istället för en grön? (bara undrar)

    #163849
    MagnusJohansson
    Deltagare

    Jag ser bara halva högerkolumnen. 1280 pixlar bredd på skärmen.

    #163863
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Inte för att vara taskig men jag tycker inte alls att det ser dyrt/exklusivt ut.
    Jag tycker det ser hemmagjort ut av någon som vill att det ska se dyrt ut. Problemet med att få det att se dyrt ut är att det faktiskt ÄR DYRT att få till. Alla bilder på sajten måste vara bästa kvalitet och alla designelement måste vara av högsta klass och samverka med varandra och det gör det inte på din sida. Jag är inte tillräckligt duktig designer för att ge feedback nog för att du ska nå ditt mål, men några grejer som jag skulle titta på:

    – Loggan, be någon duktig designer ta fram en logga som funkar, logo och “tag line” ser inte alls ut att hänga ihop

    – Bilden på Non Woven påsen känns tveksam. På en exklusiv väskaffär är det ju fullkomligt självklart att detta ingår (det är ju inte direkt så att Mulberry skyltar med att det ingår). Bilden ser ganska hemmatagen ut.

    – Fadningen på portföljen är avhuggen, ser inte så bra ut.

    – Bakgrundsbilden som bla innehåller en hantverkarbil och luftkonditioneringsaggregat känns inte exklusiv för mig (även om husen är fina)

    – Känns om om ni blandar en del fontar, samt att ni har en del att jobba på med aligning av olika element.

    Shoppen som sådan är det inget fel på, men jag tycker inte att den är så exklusiv som ni vill få till.

    #163868
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Jag vill även förtydliga att det inte finns något som säger att en exklusiv shop skulle sälja bättre (det måste du såklart testa), men eftersom det var det du undrade så var det det som jag svarade på.

    #163881
    DavidWigg
    Deltagare

    Gällande seo (sökmotoroptimering) så ska ni nog kasta om lite i titeln. Viktiga ord ska komma först. Nu ser jag att det är Start | SeMi accessories – Portföljer och väskor i skinn, gör det till Portföljer och väskor i skinn – SeMi accessories i stället.

    Sedan är beskrivningen Startsida för SeMi accessories. Portföljer, handväskor och laptopväskor i skinn.. Skippa “startsida” och skapa en bra säljande beskrivning. Ni har ca: 160 tecken att arbeta med, inkl mellanslag. 160 tecken är vad sökmotorerna visar under titelt i ett sökresultat.

    Jag ser också att Google har svårt att indexera sidan, i alla fall att hitta era nyckelord. Jag ser bara tre träffar (titel) som visas med orden portfölj och väskor av 30 resultat. Av dessa tre får två felmeddelanden och en innehåller ingen produkt.

    Sök på denna fras i Google så ser ni hur ni syns i sökresultaten:

    Code:
    site:www.semiaccessories.se

    Just nu har kunderna mycket svårt att hitta till era produkter. Här har ni mycket att arbeta med.

    Gällande loggorna som visar betalningsalternativen, dessa kan ni tona ner lite. Ni behöver inte skylta med Paysons varumärke så mycket. Lägg till vilka kort kunderna kan betala med samt bank. Flytta dem kanske till headern istället.

    Flytta hellre innehållet i den högra spalten till den vänstra och ta bort den högra helt. Det är i mitt tycke bättre.

    Mina två cent.

    #163917
    SeMi accessories
    Deltagare

    Tackar,

    Uppskattar ärligheten! :)

    Jag kommer att jobba med layouten ständigt så ska försöka få med er input!

    Angående SEO är det lite ny mark för mig så liknande tips är högt uppskattat. Ska kika på det i helgen.

    Vad kan man göra för att google ska ha lättare att indexera sidan?

    #163926
    lundhagghandel
    Deltagare

    Är själv inte expert men här kan du lägga till din URL hos Gogle.

    Lägg till din URL

    #163928
    DavidWigg
    Deltagare

    @lundhagghandel 64663 wrote:

    Är själv inte expert men här kan du lägga till din URL hos Gogle.

    Lägg till din URL

    Jag det är ett steg. Men du kan också lägga till sidan i Webmaster Tools (verktyg för webbansvariga) som Google erbjuder. Då har du möjlighet att skicka in nya sitemaps när du gör ändringar på sidan. Du får också information om olika felsidor som kan dyka upp vid indexering. Och lite annat smått och gott…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.