Feedback på technick.se - Sidan 2 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-27, 23:01
Ahle Ahle Ahle Ahle är inte uppkopplad
Nyfödd
Feedback på technick.se www.castudentlitteratur.nu
Feedback på technick.se CaStudentlitteratur

Reg.datum: jul 2013
Ahle Ahle is on a distinguished road
Standard

Tyckte din beskrivning om SSL och cookies var bra, kan jag be att ta och klistra de på min kommande e-butik?
Tack på förhand!
Svara med citat
Annons

Gammal 2013-07-28, 04:47
Henke Henke är inte uppkopplad
Nyfödd
Feedback på technick.se www.butik

Reg.datum: nov 2009
Henke is on a distinguished road
Standard

Snygg sida och intressanta produkter! Jag blev nyfiken på enhetshållaren som bläddrade förbi i slidern på förstasidan. Klickade om och om igen på den i förhoppning om att få mer information men det funkade inte. Verkar inte länka. Lite längre ned på förstasidan hittade jag produkten på nytt. Även här försökte jag klicka på produktbilden och texten för att komma till en produktsida men först när jag klickade på "Köp nu" så kom jag rätt. Eftersom jag i första hand var nyfiken på att läsa mer och inte ännu var redo att gå vidare i köp-processen så hade jag klickat på allt förutom just den knappen.
Mina förslag är alltså att göra slidern klickbar (länk till respektive produktsida) samt att byta namn från "Köp nu" till "Mer info" eller liknande.
Lycka till med butiken!
Svara med citat
Gammal 2013-07-28, 12:50
ortaxs avatar
ortax ortax är inte uppkopplad
Ivrig
Feedback på technick.se ingen
Feedback på technick.se Mijo Media

Reg.datum: apr 2012
ortax is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ahle Ahle Visa inlägg
Tyckte din beskrivning om SSL och cookies var bra, kan jag be att ta och klistra de på min kommande e-butik?
Tack på förhand!
Jovisst får du använda den texten, men ändra den lite och överallt där mitt butiksnamn står ska du byta till ditt eget. Kopierar du den rakt av så riskerar vi båda att får duplicate content. Så ändra den lite i alla fall.
Gammal 2013-07-28, 12:52
ortaxs avatar
Ivrig

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
Snygg sida och intressanta produkter! Jag blev nyfiken på enhetshållaren som bläddrade förbi i slidern på förstasidan. Klickade om och om igen på den i förhoppning om att få mer information men det funkade inte. Verkar inte länka. Lite längre ned på förstasidan hittade jag produkten på nytt. Även här försökte jag klicka på produktbilden och texten för att komma till en produktsida men först när jag klickade på "Köp nu" så kom jag rätt. Eftersom jag i första hand var nyfiken på att läsa mer och inte ännu var redo att gå vidare i köp-processen så hade jag klickat på allt förutom just den knappen.
Mina förslag är alltså att göra slidern klickbar (länk till respektive produktsida) samt att byta namn från "Köp nu" till "Mer info" eller liknande.
Lycka till med butiken!
Ska fixa så slidern är klickbar, funderar bara på vilken webbläsare du har? För oavsett vart man klickar på produktrutan i kategorin så skall man komma in på produkten. Både text och bild är länkat in till produktvyn.
Gammal 2013-07-28, 13:44
Nyfödd

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ortax Visa inlägg
Jovisst får du använda den texten, men ändra den lite och överallt där mitt butiksnamn står ska du byta till ditt eget. Kopierar du den rakt av så riskerar vi båda att får duplicate content. Så ändra den lite i alla fall.

Jo jo men det är klart, kommer givetvis att ändra. Jag tackar dig för hjälpen
Svara med citat
Gammal 2013-07-28, 19:55
Henke Henke är inte uppkopplad
Nyfödd
Feedback på technick.se www.butik

Reg.datum: nov 2009
Henke is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ska fixa så slidern är klickbar, funderar bara på vilken webbläsare du har? För oavsett vart man klickar på produktrutan i kategorin så skall man komma in på produkten. Både text och bild är länkat in till produktvyn.
Jag kör Safari på iPad.
Svara med citat
Gammal 2013-07-28, 22:57
Nyfödd

Standard

En sak till Micke, angående kundvagnen, hur kan man skapa en sådan vagn på opencart eller designar man den själv?
Svara med citat
Gammal 2013-07-29, 12:52
ortaxs avatar
Ivrig

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ahle Ahle Visa inlägg
En sak till Micke, angående kundvagnen, hur kan man skapa en sådan vagn på opencart eller designar man den själv?
Det är en köpt modul som heter one page checkout. Men vill rekommendera någon annan då denna är riktigt dålig i responsiv design. Du hittar alla modulerna på OpenCarts hemsida under extensions.

Jag har själv byggt några moduler:

Inköp Grossist: Lägger till en ruta i produktformuläret inne i admin så man vet vart man köper just den produkten.

Scroll to top: En enkel länk där din pagination i kategorivy brukar vara. När man klickar på den så kommer man upp till toppen av sidan. Detta är bra om man väljer en "View All" vy över sina kategorier.

Dela med dig: Man får en ny tabb på produktsidan där man kan dela med sig av produkten och då även får fram en SEO-vänlig länk som man kan använda om man har en blogg eller liknande. Se exempel: Dela med dig

Har även modifierat om en annan modul "despatch notes" så den fungerar perfekt som en följesedel .

Ska även göra en modul för att skriva ut adresser på alla ordrar och lägga det på en A4.a sida så man kan skriva ut det med sin vanliga skrivare utan att behöva etikettskrivare.

Alla mina moduler och modifieringar är gratis än så länge. Scroll to top modulen kan du hitta på OpenCarts extension sida.
Gammal 2013-07-29, 13:03
kontorsmagasinets avatar
kontorsmagasinet kontorsmagasinet är inte uppkopplad
Medlem
Feedback på technick.se Ocay.se
Feedback på technick.se Ocay AB

Reg.datum: jul 2011
kontorsmagasinet is on a distinguished road
Standard

Snygg sida!

Några punkter: Jag skulle experimentera lite med färgerna på "Köp nu" och "Varukorgen"
De syns inte så tydligt, förmodligen vill du att de ska sticka ut lite så att kunden ser dem.
Kassan högst upp till höger syns mkt dåligt, man kan ju iof gå via varukorg så det kanske inte är något stort problem. Kan rekommendera Visual website optimizer för att på ett enkelt sätt göra A/B-test.

De förstorade produktbilderna måste vara i högre upplösning, som det är nu blir de lite suddiga.
Annons
Gammal 2013-07-29, 17:09
Nyfödd

Standard

Citat:
Det är en köpt modul som heter one page checkout. Men vill rekommendera någon annan då denna är riktigt dålig i responsiv design. Du hittar alla modulerna på OpenCarts hemsida under extensions.

Jag har själv byggt några moduler:

Inköp Grossist: Lägger till en ruta i produktformuläret inne i admin så man vet vart man köper just den produkten.

Scroll to top: En enkel länk där din pagination i kategorivy brukar vara. När man klickar på den så kommer man upp till toppen av sidan. Detta är bra om man väljer en "View All" vy över sina kategorier.

Dela med dig: Man får en ny tabb på produktsidan där man kan dela med sig av produkten och då även får fram en SEO-vänlig länk som man kan använda om man har en blogg eller liknande. Se exempel: Dela med dig

Har även modifierat om en annan modul "despatch notes" så den fungerar perfekt som en följesedel .

Ska även göra en modul för att skriva ut adresser på alla ordrar och lägga det på en A4.a sida så man kan skriva ut det med sin vanliga skrivare utan att behöva etikettskrivare.

Alla mina moduler och modifieringar är gratis än så länge. Scroll to top modulen kan du hitta på OpenCarts extension sida.

Ok. Få se hur vi kan skapa en bild på kundvagn. Ja det där med moduler är väldigt kul när man vet p ett ungefär hur man ska göra, då blir det roligt att hålla på med. För mig som inte vet blir det helt galet

Tack återigen för din hjälp!
Ahle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är