Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på technick.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100377
    ortax
    Deltagare

    Ja då var det även dags för mig att be om lite feedback :). Det gäller min nya webbutik Technick.se.

    Jag har jobbat på denna sajten några timmar varje dag i ungefär 2 veckor och har en del kvar att göra. Det som skall göras är att jag ska lägga till fler produkter och några mer produktkategorier. Jag ska jobba mycket mer med SEO (denna delen har jag väntat med). Ska även lägga till en kategori för datorer. Även ordna en snygg logotyp (den görs i skrivandes stund).

    Jag säljer tillbehör till mobiltelefoner, surfplattor och kommer snart så fort avtalen med grossister är gjorda även sälja tillbehör för datorer.

    Än så länge kan man bara handla med faktura i kassan, jag väntar nämligen på att Teller ska ge mig mina inlösenavtal och detta kan ta mellan 10 till 14 dagar :(. Men när det är gjort kommer jag kunna erbjuda faktura, kort, delbetalning och kanske postförskott.

    Nu väntar jag ivrigt på all kritik ni kan ge mig :).

    #165905
    Magento
    Deltagare

    Har du bara 29:- i frakt för allt? Nämn det i så fall tidigare än i kassan så att man slipper “frakt-chocken”.

    #165907
    ortax
    Deltagare

    Ah, good point there :). hade totalt glömt bort det, vad tycker du om att jag lägger det i headern jämte loggan? Jag har ju lite space där som jag tänkte använda för bland annat e-handelscertifiering också :)

    #165908
    Magento
    Deltagare

    Du får prova, finns nog säkert flera varianter :).

    #165909
    ortax
    Deltagare

    Jo jag har några idéer :). Var det inget annat du tyckte om sidan? något mer jag kanske har glömt? :)

    #165923
    zapmore
    Deltagare

    Drop down menyn fungerar bara om man trycker på den. Jag tycker också att menyn är för högt uppe, lätt att missa de olika kategorierna och bara tro att de produkterna du har på din framsida är de du säljer. Dock Snygga färger och bra produktbilder!

    #165939
    ortax
    Deltagare

    @zapmore 66963 wrote:

    Drop down menyn fungerar bara om man trycker på den. Jag tycker också att menyn är för högt uppe, lätt att missa de olika kategorierna och bara tro att de produkterna du har på din framsida är de du säljer. Dock Snygga färger och bra produktbilder!

    Jo jag håller på att se över en lösning för att få dropdown menyn att gå ner när man gör en vanlig “hover” över knapparna. Funderar på att sätta in mitt kategoriträd även på själva sidan så inte dropdown menyn blir den enda.

    Ska genast se på ett par lösningar. Tackar för kritiken :).

    #165950
    Bonzo
    Deltagare

    Ser rätt bra ut men jag tycker du ska ta bort särskrivningarna i menyn längst upp. “Gel skal” “Silikon skal”

    Lycka till med företaget! (:

    #165961
    Rosch
    Deltagare

    Tycker det ser bra ut (i en iPad 2), dock skulle jag rekommendera att korta ner texten “Lägg till i varukorgen” till t.ex. “Lägg i varukorg”. Som det är nu så blir texten i dessa knappar lite lång och skickar ned sista knappen bredvid på en ny rad (samt att texten i knappen överlag känns lite lång). Skulle också rekommendera byta ut varukorgstexten högst upp från “VARUKORGEN 0 PRODUKT(ER) – 0.00KR” till “Varukorg 0 varor – 0.00 kr”. Noterade också att du på startsidan blandade kr och :-.

    Inga stora saker men det första jag såg… ;). Lycka till med butiken!

    #166073
    ortax
    Deltagare

    @Rosch 67012 wrote:

    Tycker det ser bra ut (i en iPad 2), dock skulle jag rekommendera att korta ner texten “Lägg till i varukorgen” till t.ex. “Lägg i varukorg”. Som det är nu så blir texten i dessa knappar lite lång och skickar ned sista knappen bredvid på en ny rad (samt att texten i knappen överlag känns lite lång). Skulle också rekommendera byta ut varukorgstexten högst upp från “VARUKORGEN 0 PRODUKT(ER) – 0.00KR” till “Varukorg 0 varor – 0.00 kr”. Noterade också att du på startsidan blandade kr och :-.

    Inga stora saker men det första jag såg… ;). Lycka till med butiken!

    har försökt att ordna detta på många olika sätt, tänkte inte alls på att jag bara enkelt kan ändra språkfilerna till lite mindre bokstäver hehe. tack, ska gensat ordna detta. har stört mig en del på det själv också.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.