Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback om min butik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101214
    aniek11
    Deltagare

    Hej alla e-handlare!
    Igår har jag äntligen lanserat min webbutik. Jag skulle bli väldigt glad om någon av alla proffs här kan ge mig lite feedback på den. Den ligger på Textalk. Omsättning är valdigt liten och jag vet att det fortfarande är mycket jobb framför mig. Jag säljer smycken, underkläder och accessoarer.
    Är valdigt tacksam för alla kommentarer.

    Priser alltid under 100 sek! Billiga smycken, underkläder, väskor, accessoarer online – Lady On Fire

    Hälsningar
    Anna

    #171832
    AugustEriksson
    Deltagare

    Även jag kör med Textalk via min butik LED pannlampa, ridlampa & 18650-batteri ? Ledlysen.se

    • När jag håller musen över de övre kategorierna försvinner texten, tona gärna ner den istället för att låta den försvinna.

    • Att fraktkostnaden är 19,9:- hittade jag efter någon minuts letande, kan du möjligtvis sätta den på ett synligare ställe en under “villkor och info”? Eventuellt öka dina priser aningen och erbjuda fri frakt, det borde generera fler beställningar.

    • Kortbetalningen i kassasidan, ange att man kan betala med Visa, Mastercard osv… Många förstår inte vad Dibs eller textalk är.

    #171834
    aniek11
    Deltagare

    Tack August Eriksson!

    • När jag håller musen över de övre kategorierna försvinner texten, tona gärna ner den istället för att låta den försvinna.

    Det har jag inte märkt! Det måste jag ändra!

    • Kortbetalningen i kassasidan, ange att man kan betala med Visa, Mastercard osv… Många förstår inte vad Dibs eller textalk är
    Ja, det ser lite dumt ut , nu när jag ser på det: Textalks säkra kortlösning. Transaktionen sker via DIBS.:D
    Tack för dina kommentarer och lycka till med din fina butik!

    #171836
    bigfish
    Deltagare

    Här kommer lite grafisk feedback :)

    Det kommer se bättre ut om du tar bort den rosa outlinen på den svart skon på loggan.
    Den del av backgrunden som är grå, byt den till den ljusrosa färgen du har på backgrunden i mitten eller till vit.
    Den del av backgrunden som är ljusrosa i mitten byt den till färgen vit istället.

    varför: När man använder bilder som har lite olika nyanser/färger (eller mycket detaljer etc) så är det bättre att de är inramade i vit eller svart för annars blir det lätt för mycket.

    Då du har en väldigt feminin sida och vill använda mycket rosa så skulle det vara trevligt att se den ännu mer feminin. Kanske en vit bakgrund med lite ljusrosa blommor som slingringar sig från botten och uppåt. Libresse brukar nog vara ganska bra på att få saker att se luftigt vit men med charmiga rosa detaljer :P googla på libresse är ett tips.

    jag tycker att du har gjort ett smart vall av produkter. Jag är inte din målgrupp trots att jag är en kvinna men jag kan tänka mig att det är väldigt trevligt för andra kvinnor att kunna hitta allt de gillar på en och samma plats. Eller kanske för pojkvänner som försöker hitta en present? vem vet.

    #171840
    aniek11
    Deltagare

    Hej BigFish och tack för din feedback! För tillfället har jag ingen möjlighet att ändra logon för att det var inte jag som skapade den utan jag betalade pengar för någon som kunde göra det åt mig. Du har helt rätt i att det vore bättre att ändra lite på bakgrund men för tillfället har jag inga pengar :D för att anlita någon som kan designa min sida och själv är jag inte alls duktig på det;) Jag använder bara ett av färdiga färgteman som Textalk föreslår. Men i framtiden vill jag absolut att förbättra många grejer!
    Tusentack för alla dina kommentarer!

    #171854
    Emilll
    Deltagare

    Betalade du pengar för den logotypen? Får jag fråga hur mycket? Den är ju inte ens i vektor format, (den är pixlig och kan inte förstoras hur den vill), jag skulle inte betalat en krona för den om jag var du,

    jag är nybörjare på programmet och till och med jag kan göra bättre,

    Slängde ihop en åt dig som åtminstone jag tycker ser bättre ut även om den inte är klockren =)

    http://s8.postimg.org/86c41o2wl/ladyonfirelogo.png

    #171863
    webbgbg.se
    Medlem

    Kanske bildspelet är en aning för stort. Tycker det fångar för mycket av uppmärksamheten och gör att du inte ser alla de andra produkterna eller valmöjligheterna i shopen. Dra ner 25-30% på storleken här.

    #171869
    bigfish
    Deltagare

    @aniek11 73865 wrote:

    Hej BigFish och tack för din feedback! För tillfället har jag ingen möjlighet att ändra logon för att det var inte jag som skapade den utan jag betalade pengar för någon som kunde göra det åt mig. Du har helt rätt i att det vore bättre att ändra lite på bakgrund men för tillfället har jag inga pengar :D för att anlita någon som kan designa min sida och själv är jag inte alls duktig på det;) Jag använder bara ett av färdiga färgteman som Textalk föreslår. Men i framtiden vill jag absolut att förbättra många grejer!
    Tusentack för alla dina kommentarer!

    Hej :)
    outlinen på skon borde grafikern du anlitat kunna ordna på fem röda sekunder och grattis dessutom efter som att du har betalat för den.
    Om jag ser rätt så är outlinen gjord med ett så kallad “effekt lager” i Photoshop, vilket man kan stänga av på ett klick! hur lätt som helst.

    Aa ok. Jag har ingen erfarenhet av Textalk men borde det inte gå att ändra färgerna i inställningar eller något liknande..?
    Personligen så skulle jag nog tycka att Textalk borde kunna hjälpa dig med detta grattis då det enbart är en ändring av två färger som de säkert lätt kan fixa på 10 min. Ju nöjdare kunder och finnare hemsidor Textalk har desto bättre reklam för dom! ring och fråga!

    Ps. Angående loggan, behåll den du har. fonten är tjusig och ja skon skulle kunna anpassas bättre stilmässigt och så att det läses lättare som ett L men det funkar.

    Lycka till :)

    #171891
    aniek11
    Deltagare

    Emill vad snällt av dig att göra ny logo åt mig! Angående den jag har just nu – känner du Fiverr.com? Då säger det redan allt. Men om man betalar lite pengar så får du kanske skit logo:rolleyes: I alla fall tycker jag om min nuvarande logo, problemet är att den är gjord i photoshop som du säger och det går inte att förstora den som man vill:( Och den set inte så bra ut, t.ex på facebook.

    BigFish tack igen för dina synpunkter! Jag ska ta kontakt med Textalk idag och kolla vad de kan göra för mig:) Det är alltid bra att lysna på någon (som du) som forstör sig på de grafiska grejerna:)

    Ha en bra dag ni!!

    #171906
    nobynator
    Deltagare

    @aniek11 73923 wrote:

    Emill vad snällt av dig att göra ny logo åt mig! Angående den jag har just nu – känner du Fiverr.com? Då säger det redan allt. Men om man betalar lite pengar så får du kanske skit logo:rolleyes: I alla fall tycker jag om min nuvarande logo, problemet är att den är gjord i photoshop som du säger och det går inte att förstora den som man vill:( Och den set inte så bra ut, t.ex på facebook.

    Ha en bra dag ni!!

    Du kan alltid betala ca 40 usd extra på fiverr för att få den i psd/vektor. Men ärligt talat den logon är inte snygg, du skulle ha bett han/hon göra en ny :/

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.