Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik För enkel Design?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102182
    JesperKuvert
    Deltagare

    Hej alla e-handelskollegor!

    Här kommer en ny butik som jag kämpat med.
    Vad tycker ni om den, estetiskt, navigationsmässigt?

    Tacksam för alla tips från expertisen ni har.

    Hälsningar
    Jesper

    #176628
    xciso
    Medlem

    Jag tycker menyen till vänster är för ljus. Samt att huvudmenyns knappar ser lite för enkla ut, men annars ser den stilren och bra ut.

    #176632
    Dancar
    Deltagare

    Jag håller helt med föregående talare, samt så störs jag av den rosa texten “varukorgen är tom” vilket förvisso är en bagatell :). Du bör också gå igenom texterna på sidan, kollade bara lite snabbt och det saknas lite bokstäver samt finns några särskrivningar (bland annat under “om oss”). Jag vet att det är mycket att fixa med i början, men tycker ändå det är viktigt att texterna sitter. I övrigt gillar jag själva grundidén.

    Något som inte har med själva designen att göra är en tanke som slog mig gällande att du verkar vara art director, kan inte det vara en nisch att du kan skräddarsy design på kuverten åt kunderna? Typ utöver logga och adress kanske man vill ha något mer snyggt tryckt på dem vilket du kan bistå med? Nåväl, det var bara en tanke.

    Hur som helst så blir det ett bokmärke på din butik, kommer nog behöva lite snygga kuvert i framtiden :)

    #176685
    Lipan
    Deltagare

    Jag tycker att designen är snygg, inte alls för enkel utan snarare stilren. Håller med @xciso om att menyerna är för ljusa, svart text känns alltid mer lättläst.
    En sak som jag har svårt för dock är “sälj grej med tjej”-grejen, dvs bilderna som snurrar på första sidan. För mig känns sådant irrelevant och daterat, vad har det med kuvert att göra liksom?
    Härligt att ni satsar på miljövänligt! :) (var är tummen upp när en behöver den?)

    #176686

    Jag skulle valt att göra texten svart på sidan så den blir tydligare. Sen så är din product slider på framsidan jobbig då dom flesta bilderna inte leder någon satans när man trycker på dom.

    En viktigt sak jag såg är på din produktsida så så ser jag inget viktigt när jag kommer in på den som pris och köpknapp detta är det första man ska sen när man kommer in på sidan. Zoomen är riktigt irriterande varför vill jag zooma på ett brunt kuvert. Sen så skulle jag haft en tydligare färg på köpknappen tänk på att man ska hitta den på en bråkdel av en sekund.

    Annars gillar jag själva designen

    #176697
    JesperKuvert
    Deltagare

    Hej Alla
    Stort tack för respons och kommentarer.
    Jag ska se över textfärgen samt val av bilder.

    Bästa hälsningar
    Jesper Skoog

    #177142
    eliamalmsten
    Deltagare

    Här kommer några av mina kommentarer.

    – För dålig kontrast i menyerna, dom blir svårlästa.
    – Sidan är inte centrerad?
    – Hover text blir på tok för låg kontrast, det går knappt att läsa.
    – Under produkten så känns det som att layouten kan förbättras. Det är text ovanför som gör att jag måste scrolla ner för att se själva produkten.

    #177145
    allstars
    Deltagare

    Håller med om kontrasten. Speciellt i menyer samt hover på produktsidan under “Övriga produkter”.

    På produktsidan, att det blir bold vid hover på länkar, litet störande.

    Titta gärna på att fixa till formulär, formulärelementen känns för små.

    #177146
    Krus
    Deltagare

    Instämmer i kontrast.

    Konvertingsmässigt hade jag gärna sätt olika knappar för köp och info. Nu ligger de under samma. Sedan ska du markera alla “viktiga” knappar i samma färglinje t.ex. grönt.

    Allt för att göra det så enkelt som möjligt för kunden att köpa.

    Annars gillar jag strukturen, och får även passa på att välkomna dig till Ehandel.se.

    Lycka till!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.