Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Anilla.se

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102948
    anilla
    Deltagare

    Tacksam för all feedback för http://www.anilla.se

    #167990
    MyJosephine
    Deltagare

    Här är lite förbättringar du kan göra, dock är det ju ur min synvinkel – så gör det du känner. :)

    Första intrycket är att den är söt och inbjudande. Det första jag tryckte på var “Favoriter” och det öppnades i ett nytt fönster – ogillas. :P Länkar som är inom samma webbplats bör inte öppnas i nytt fönster.

    Kategorisidor
    Det blir lite för rosa för min smak mot den bakgrunden. Kanske tona ner bakgrunden eller det rosa (så man inte har både och).

    Sök-knappen vid sökfältet smälter texten “sök” in på – kanske ha texten på den i vit/ljusgrå eller ändra bakgrunden på knappen till något ljusare – så den får kontrast.

    Produktsidor
    “inkl. moms”-texten känns vilsen på något sätt, kanske placera den i linje med själva priset (typ att den börjar precis i samma linje fast undertill)

    Texten på sidan känns ihopklumpad – ögonen vet inte vad dem ska titta på riktigt. Kanske flytta dela-knapparna till under bilderna på vänster sida och göra någon färg-ändring på texten. Så att en del är en mörkare ton (den du känner är viktig) – så ögonen dras dit först. Ditt typsnitt är ju fet utan att vara direkt inställd på fet, så där kan man ju inte ändra – annars hade det varit mitt förslag att inte ha all text fet. :)

    Vet ej hur mycket du kan ändra i din butik – men när man öppnar bild så man ser den större versionen så kommer bildens namn undertill, exempelvis “chocolate-chip_871” med understreck och grejer. Om du har möjlighet att ändra så att inte det visas utan att den isåfall visar namnet på produkten eller något annat du skrivit hade det varit bra.

    Kassan
    “skriv meddelande till anilla” har samma sak som sök-knappen jag nämnde tidigare.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.