Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Skriva ut egna flygblad?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103458
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag har kört med att få upptryckt flygblad och infoblad hos tryckerier, men börjar behöva kunna trixa med detta mer själv tror jag (utan att det blir onödigt dyrt såklart, för då är det inte lönt) :)

    Jag försöker hitta en passande skrivare till detta och passande papper. Någon som har tips kring detta? Eller det kanske är lite omöjligt för småföretagare?

    #181325
    Abbesnabb
    Deltagare

    Så länge du inte vill ha bilder så duger det väl med färglaser. De flesta har väl skaplig upplösning idag. Ett bulkigt kopieringspapper ger tillräcklig känsla av kvalitet (har kört 260 gsm genom vår Brother-skrivare utan större protest, hemligheten är att köra det som manuell matning).

    Att ta med i beräkningen dock, detta blir oftast förhållandevis dyrt per utskrift och ännu dyrare om du ska räkna tiden du får lägga ner. Håll koll på brytpunkten för upplagan. Alltså när blir det dyrare att hålla på att skriva ut själv jämfört med ett snabbt och smidigt tryck hos ett tryckeri.

    #181318
    MyJosephine
    Deltagare

    Ja, klurigt är det. :) Om man vill ha småbilder på flygbladet, blir det dåligt med en färglaser då ?

    #181321
    Abbesnabb
    Deltagare

    Det beror på hur petig du är, hur bra laserskrivare du har och vilket papper du använder. Det blir inte konsttryckskvalitet förstås men med rätt skrivare och rätt papper så kan det bli rätt bra. Vid små upplagor och snabba budskap funkar det.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.