Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hjälpa e-handelsbolag att öppna sin första butik/lager

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103484
    Emilll
    Deltagare

    Hej

    Jag hoppas inte detta inlägg räknas som reklam eftersom jag inte har någon verksamhet inom området idag utan endast vill veta lite om det skulle finnas något intresse för hjälp inom området.

    Funderar nämligen att bli konsult och arbeta med att hjälpa e-handelsbolag t.ex. bygga sin första “riktiga” butik. Det skulle då egentligen handla om att ta ett helhetsansvar för projektet som projektledare där allt ingår som att leta efter rätt läge att etablera sig på (eller om ni redan har bestämt er) till att ta fram ett butikskoncept, byggledning och ombyggnation av lokal, upphandling av inredning och skyltmaterial, beställningar av all inredning och se till att allting är klart och färdigt på öppningsdatum till rätt pris.

    Jag har flerårig erfarenhet av att bygga butiker som projektledare och har därför goda kunskaper om framförallt inredningsbiten i projektet med uppköp, upphandling och design. Resterande har jag goda kontakter på, både byggledning och val av rätt lokal mm.

    Så jag undrar vad ni tror om intresset för att få hjälp med denna delen? Ni som har byggt era butiker vad tror ni, skulle ni vara villiga att betala för detta eller gör ni det hellre själva?

    Har även funderingar på att hjälpa små och mellanstora bolag gå åt andra hållet i framtiden, men där tror jag konkurrensen är hårdare. Har planer på att även gå in och hjälpa bolag att bygga lager då min partner i Onthebox t.ex. är konsult inom bygg och markentreprenad.

    Må gott allesammans

    #181394
    Oveo
    Deltagare

    Spontant tycker jag det låter som en bra idé. Enda “problemet” är väl att hitta uppdragen?

    #181396
    Emilll
    Deltagare

    Roligt att du tycker det är en bra idé. Som du säger så kan det nog i början vara svårt att hitta uppdragen men det känns ändå som fler och fler butiker väljer att satsa på både e-handel och vanlig butik.

    Sen är det nog dessvärre så att man förmodligen inte kan försörja sig på att endast jobba mot e-handelsbolag utan jag tror även att jag måste få uppdrag både på inredningsföretag med hjälp i större upphandlingar, samt även hos företag som redan har butiker etablerade men som kanske behöver hjälp med att implementera nya koncept eller skapa nya koncept (vilket sker vanligtvis en gång var 5-10 år.)

    #181397
    EsecoGubben
    Deltagare

    HEj Emill!

    Du skulle kunna höra av dig till Rikard Lundberg på Pop up Agency som jobbar med pop up butiker namnet skvallrar lite om det :) Han har säkert tips och ideér till dig. kolla på http://www.popupagancy.se för mer info.

    #181411
    Emilll
    Deltagare

    Grymt, det ska jag absolut göra. Har varit inne och tittat på dem tidigare och gillar verkligen deras idé, men trodde det var mer åt att förändra arbetssätt och förändra organisationer eller utveckla idéer mm (vilket iofs är lite åt mitt håll). Men visste ej att de även höll på med pop-up butiker men ska höra av mig till Rikard.

    Har du hans kontaktuppgifter så får du jätte gärna skicka dem i ett privat meddelande till mig, hittade dem nämligen inte på sidan

    Tack för tips :) :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.