Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel val i kassa för privatperson-företag-kommun-brf

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103780
    bolets
    Deltagare

    Hejsan,

    Vi säljer ofta till förutom privatpersoner & företag till brf:r, kommuner, kyrkor etc. Skall man skriva ut fler alternativ bredvid Företag som är förvalt i kassan för att göra det tydligare vilket val kunden skall göra. Idag så ringer ofta telefonen och de säger att de är en brf och vad de skall välja.

    #182467
    OscarJ
    Deltagare

    @bolets 88214 wrote:

    Hejsan,

    Vi säljer ofta till förutom privatpersoner & företag till brf:r, kommuner, kyrkor etc. Skall man skriva ut fler alternativ bredvid Företag som är förvalt i kassan för att göra det tydligare vilket val kunden skall göra. Idag så ringer ofta telefonen och de säger att de är en brf och vad de skall välja.

    Kan ni inte skriva ut något liknande “Har ni ett org-nr?”

    #182468
    Stefan72
    Deltagare

    alla företag eller organisationer har väl ett orgnr och kan behandlas som “företag” ?

    #182473
    Oveo
    Deltagare

    Du kan lägga till en länk, som öppnar en dialog eller större tooltip, vid valet Privatperson eller Företag.

    Länktext: “Vad ska jag välja?”

    I dialogen förklarar du vad det ena eller andra är och vilket som ska väljas beroende på vad kunden faller inom för organisationstyp.

    #182262
    bolets
    Deltagare

    Tack för tipsen boys!

    #182264
    Oveo
    Deltagare

    Tittade in idag igen.

    När du har två knappar vid en produkt: “köp” och “info” förväntar jag mig att köp lägger varan i korgen och info tar mig till produktsidan.

    Nu tar båda mig till produktsidan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.