Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Överlåtelse av domän

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103813
    cotb
    Deltagare

    Hej! Jag vill genomföra en överlåtelse av domän. Jag har aldrig gjort det förut och undrar därför hur man går tillväga. Ska jag ta kontakt med webbyrån som tillhandahåller oss vår nuvarande webbplats, eller ska jag prata med mitt webbhotell? Jag håller alltså på att utveckla en webbplats som ska ersätta den vi har för tillfället, och behöver vår gamla domän till den nya. Hemskt tacksam för svar!

    #182608
    Hakan K
    Deltagare

    Det gör via den som du har köpt domänen hos(oftast webbhotellet eller domänregistratorn typ som Loopia eller dylikt!)

    #182609
    Oveo
    Deltagare

    Om jag förstår dig rätt.

    Du har en domän som du vill ska peka på er nya webb?

    Då är det en ompekning du ska göra, inte överlåtelse. Förlåt semantiken, men en överlåtelse är när en domän byter ägare och en ompekning är när en domän går till en annan webbplats.

    Om du inte är tekniskt kunnig skulle jag rekommendera dig att diskutera frågan med ert webbhotell i första hand, blir du inte klok på diskussionen med dem kontaktar du byrån.

    #182610
    cotb
    Deltagare

    Ah! Då är jag med. Det är en “ompekning” jag är ute efter. Jag hör av mig till webbhotellet för vidare konsultation. Tack för hjälpen!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.