Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Fast pris eller offert på hemsida/webbshop?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104164
    jpsolutions
    Deltagare

    Jag driver en mindre verksamhet inom webbdesign där jag bygger hemsidor/webbshopar i wordpress. Jag har hyfsad trafik in till sidan men väldigt få som ber om offerter, därför funderar jag på om det är att föredra att införa fasta priser istället för offertförfrågningar, vad skulle ni föredra om ert företag skulle behöva en ny hemsida/webbshop?

    I nuläget har jag lagt upp något prisexempel för att kunden ska veta “ungefär” vart priserna ligger(se https://www.jpsolutions.se/offert/) men överväger som sagt att skriva helt fasta priser istället

    #183753
    Oveo
    Deltagare

    Spontant tycker jag du är för billig, och det var inte självklart att det krävdes en mouseover för att få se priserna.

    Höj priset, boxa exakt vad som ingår, sätt fastpris.

    Skriv ut dem direkt, ett steg kortare till avslut.

    #183755
    GregerA
    Deltagare

    Många letar nog en konsult som finns i närheten. Det vore därför en bra idé att skriva ut adressuppgifter till ditt företag – och varför inte ett telefonnummer ocskå.

    Söker jag efter JP Solutions på Allabolag hittar jag heller inget. Det drar ju ner förtroendet lite om företaget verkar allt för anonymt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.