Hur ska man göra med frakten? - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-23, 00:03
letobbe letobbe är inte uppkopplad
Novis
Hur ska man göra med frakten? ingen

Reg.datum: feb 2009
letobbe is on a distinguished road
Standard Hur ska man göra med frakten?

Jag har fått en del kritik ang. min höga fraktavgift. Fast just nu är det dock fraktfritt, men det framgår ändå att frakten kommer att vara 60 alternativt 70 kr beroende på fraktbolag.

Men nu när jag skickat några ordrar har frakten aldrig överstigit 45 kr. Vilket i sin tur leder till att jag kommer sänka fraktbeloppet. Men min fråga är då om man har någon direkt skyldighet eller om kunderna behöver veta vilket fraktbolag man kommer använda sig av? Då alla nog vet att det kan skilja sig rätt mycket när det kommer till lite tyngre försändelser och vid lätta försändelser är det nästan alltid mer förmånligt med posten.

Så jag hade tänkt att ha en fast fraktavgift, men måste det framgå för kunden vad för fraktbolag jag ska använda mig av?
Svara med citat
Annons

Gammal 2009-02-23, 07:57
Dans avatar
Dan Dan är inte uppkopplad
Administrator
Hur ska man göra med frakten? Ehandel.se
Hur ska man göra med frakten? Ehandel SE AB
Hur ska man göra med frakten? @nilsson_dan

Reg.datum: feb 2009
Dan has a spectacular aura aboutDan has a spectacular aura aboutDan has a spectacular aura about
Standard

Nej, det måste inte framgå. Dock kan det ofta vara bättre att lägga korten på borden. Du har inte precis något att förlora på det eller? Det går ju att styra att du visar olika fraktbolag beroende på försändelsens vikt eller pris. Men det är klart om du inte vet den blir det svårt.

Då skulle jag visat båda fraktbolagen med loggor och skrivit "vi skickar med det alternativ som blir bäst för dig som kund".
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är