Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur ska jag lägga upp en preorder kampanj?

Etiketter: 

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104193
    Bollolle
    Deltagare

    Driver en start up greenlizzie.com för en egenutvecklad konsumentprodukt. Vill dra igång en förbeställningskampanj för att dels visa investerare inkl mig själv att det finns en reell efterfrågan och dels att väcka intresse och skapa förväntningar.
    Hur bör jag lägga upp en sådan kampanj?
    Rabatter och kickbacks ? Uppgifter som kunderna ska vara tvungna lämna på det här stadiet ? Betalning / delbetalning ? etc
    Förutsättningar:
    1. Tillverkningsutrustningen tar 9 månader att få på plats efter beställning och är det som investerare och jag ska finansiera beroende på hur kampanjen faller ut.

    2. Kampanjen ska köras på sociala medier och länkas direkt till förbeställningssidan. Innebär att kampanjen måste vara helt anpassad för mobilen. Enkla formulär och få knapptryckningar.

    3. Vill så klart att de som gör en förbeställning också fullföljer när produkten kan levereras.

    4. Varuvärde och marknadsförutsättningar motiverar kunder i Norden och Tyskland men inte i USA.

    5. Indikation på reellt intresse är viktigare än att få in pengar

    Jättetacksam för tips, erfarenheter och uppslag

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.