Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel 2017 E-handels plattform för handgjorda smycken?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104305
    Grazziana
    Deltagare

    Hej,

    Väldig ofta mina kompisar och kollegor säger till mig att jag måste sälja mina handgjorda smycken. Även några personer på gatorna har frågat var man får köpa sådana. Jag är helt ny inom e-handel och är väldig intresserad att börja en webbutik.

    Var finns IDAG, 2017, för e-handels platform for att sälja, i mindre skala, handgjorda smycken förutom Etsy? Eller ska man öppna direkt egen webbshop? Jag har inget stor budget.

    Tack!

    #184148
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Finns många gratis webshopar, men ingen är något att hänga i julgranen när man växer lite.

    Jag kör med Quickbutik och 159 kronor i månaden är enligt mig ett rån för vad man får, växer man går man upp i mellannivån om man vill och vill man pilla i koder och annat så kan man gå upp på stora. Väldigt enkelt att förstå shopen och supporten är riktigt bra, dom tar till sig tankar och idéer och fixar. Finns fortfarande lite att önska i funktioner men detta är inget man märker av om man är ny inom e-handels världen.

    Fördelen att välja denna shop framför andra som är gratis är att du kan växa i denna och att byta plattform är otroligt dyrt då man behöver lägga ner många, många timmar vid ett byte.

    https://quickbutik.com/pricing

    @Grazziana 90552 wrote:

    Hej,

    Väldig ofta mina kompisar och kollegor säger till mig att jag måste sälja mina handgjorda smycken. Även några personer på gatorna har frågat var man får köpa sådana. Jag är helt ny inom e-handel och är väldig intresserad att börja en webbutik.

    Var finns IDAG, 2017, för e-handels platform for att sälja, i mindre skala, handgjorda smycken förutom Etsy? Eller ska man öppna direkt egen webbshop? Jag har inget stor budget.

    Tack!

    #184227
    Johan S
    Deltagare

    Jsg skulle även tipsa om hemsida24.se det är ett mycket bra system som är lätt att komma igång med för dem som skall prova e-handel för första gången. Priserna ser ungefärligt ut som på quickbutik och det är ytterst användarvänligt.

    #184231
    Jolo
    Deltagare

    Funderar på att gå över från Textalk och tittar på Quickbutik men är rädd för att man blir låst vad gäller utveckling.

    Jimmy Öström; vilka funktioner är det du tycker saknas?

    #184232
    EsecoGubben
    Deltagare

    Kolla in http://garderobsehandel.se/ där kan du få väldigt mycket bra tips och råd vad du ska välja.

    #184233
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    1. Koppling till bokföring
    2. Saknar full SEO när man vill ha sidan i fler språk (ska komma längre fram sägs det). Annars är SEO klockren, 110%.
    3. Saknar multishop (ska även komma längre fram)
    4. Saknar produksortering ( är med på g sägs det)
    5. Saknar så kunder kan lämna betyg och skriva omdömen om produkter samt om upplevelsen vid köpet.
    6. ‎Saknar koppling till andra transportföretag än snuskigt dyra unifaun.
    7. ‎Saknar att man inte kan ha loggor till sina egna betalsätt.
    8. ‎saknar kopplingar till fler försäljningskanaler så som tex Tradera.
    9. ‎Fler tema att välja mellan (design). Kan man koda själv är detta inget problem då man har full tillgång till detta.

    Lite smått och gott saknas. Är annars riktigt nöjd. Supporten är den bästa jag varit med om, riktigt bra.

    Jag är en ganska krävande kund men jag är imponerad faktiskt.

    @Jolo 90690 wrote:

    Funderar på att gå över från Textalk och tittar på Quickbutik men är rädd för att man blir låst vad gäller utveckling.

    Jimmy Öström; vilka funktioner är det du tycker saknas?

    #184234

    Har du funderat på något WordPress baserat som Woocommerce? Det är lätt att komma igång med på några timmar och gratis i många fall?

    #184249
    NO LINGO
    Deltagare

    Oavsett vad du väljer så välj en en ehandelsplattform till din shop, inte en bloggplattform med ehandel.

    #184313
    Jolo
    Deltagare

    Tack Jimmy Öström för din input om funktioner:)

    Undrar om du kan förklara punkt 4 närmare.
    Är det i backend du menar?
    4. Saknar produktsortering ( är med på g sägs det)

    Kan man ha koppling till unifaun om man inte har deras dyraste paket, tycker det ser ut som det krävs Pro för denna koppling..
    6. ‎Saknar koppling till andra transportföretag än snuskigt dyra unifaun.

    Funderar även på hur lätt det är att flytta en butik till Quickbutik, får man hjälp av dem?

    Är även lite orolig att man ska försvinna i sökmotorerna, har idag Textalk.

    #184296
    Jonkejober
    Deltagare

    Är Unifaun verkligen så dyra? Är det inte vara 2k per år och nån krona per order?

    Logtrade exempelvis kostar ju bra mkt mer?

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.