Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vilken hosting för tung multisite?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104853
    TopLady
    Medlem

    Varför laddtid på 5 sekunder i Woocommerce?

    Vi har kört Woocommerce sedan i somras och kommer inte upp i hastighet. Vem erbjuder bäst hosting för tung site?

    Vad jag förstår det som så är siten tyngre än normalt och hosting för detta har vi inte prickat rätt på ännu.

    Siten (sverige, norge, danmark, finland, tyskland och UK) ligger på 51 gbit och ca 175 000 filer. Totalt. Per land har vi 900 artiklar x 4 bilder. Eget tema, egen kod och 56 plugins.

    Alla tips för snabb hosting vore tacksamma!

    Vänligen,
    Nicklas
    0737430800

    #185793
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vad jag ser på din butik tar laddningen av HTML sidan mest tid, 2,5sek. Det ör troligen inte sajtens hostig som är problemet utan något i htmlen som laddas segt. Hostig byte löser nog inte problemet du bör analysera hur sajten är uppbyggd i stället och vad som tar tid

    #185794
    TopLady
    Medlem

    Tack Kodmyran! :)

    Vet du om jag kan analysera HTML någonstans för att felsöka eller mäta av detta på något sätt? Själv har jag väl lite grundkoll på Woocommerce men inte på kodningen bakom. Tänker om du vet någon site/verktyg som kan hitta HTML fel eller andra strukturella fel?

    MVH
    Nicklas

    #185798
    Jonkejober
    Deltagare

    Är det inte så att WooCommerce är väldigt tungladdat från början? Det är ju egentligen ett CMS med en påbyggd e-handelslösning.

    #185800
    TopLady
    Medlem

    Hej Jonkejober!

    Tack för input!

    Är det WooCommerce som är spec. tungladdat eller WordPress? Jag ska kolla upp detta närmare. Det verkar ju inte vara hostingen som är största anledningen till långsamma laddtider i a f. Utan kanske som Kodmyran är inne på, det som ligger bakom, om HTML strukturen ensam drar 2,5 av 5 sekunder.

    Är det någon som har exempel på tunga WooCommerce mulitsiter med produktvariationer som laddar snabbt? Alltid kul att se!

    #185802
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    använd chrome, klicka med fel musknapp använd menyval inspektera så får du upp utvecklarverktygen, fliken network är den du kan använda så ser du lite

    #185782
    TopLady
    Medlem

    Thanks Kodmyran!

    #185773
    Hjaltebyran
    Deltagare

    Där ligger en väntetid från severn på nästan tre sekunder, namnserverar verkar peka till loppia och den väntetid är inte ovanlig därifrån..
    Men en vps eller oderland i det här fallet.
    Woocommerce är absolut inte tungrott – har byggt wooc-sidor som laddar på under 0.5 på shared hosting. Problemet är nog till stor del hosting, sen tror jag säkert att det finns lite att optimera on-page också :)

    #185769
    TopLady
    Medlem

    Hej Linus!

    Tack för ditt svar.

    Ok, vad jag vet så har vi bara Loopia som Webbhotell för mailen. Domänet ligger hos HoP men låg på Loopia förr. Dock verkar domänet toplady.se gå från HoP via Loopia. på något märkligt sätt. Serven ligger på annat ställe.

    Ja, hosting eller siten? Verkar ju vara bägge då 2,5 sek vardera.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.