Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Praktikplats inom e-handel

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104918
    David Allert
    Deltagare

    Hej!

    Är en ung kille som för tillfället studerar till något som kallas för “E-handelslogistiker” vid Nässjöakademin. Det är en tvåårig kvalificerad yrkeshögskoleutbildning. Sammanfattat skulle man kunna säga att den tar upp e-handel utifrån ett helhetsperspektiv, men fokus ligger framförallt på att driva trafik till webbplatsen genom SEO/SEA/SMM med mera. Vi är redan certifierade i Google Analytics och kommer även bli det inom Google AdWords innan utbildningen avslutas. Vi lär oss att kravställa och driva e-handelsprojekt samt att konverteringsoptimera webbplatser för ökad lönsamhet. Bidrar självfallet med mer information om mig själv och utbildningens innehåll om så önskas.

    Nu till våren, mellan datumen 18/3 – 24/5 har vi vår andra och sista LiA-period (Lärande i Arbete) och jag har ännu inte lyckats hitta en praktikplats. De områden jag söker inom är Skövde/Skara och Göteborg, även Jönköpingsområdet skulle kunna vara aktuellt.

    Då tiden börjar rinna ut slog tanken mig att ni här på Ehandel.se förmodligen har bättre koll än någon annan på svenska e-handlare, så det jag vill fråga er är helt enkelt om ni har några tips eller erbjudanden som skulle kunna hjälpa mig i mitt sökande? All input uppskattas. Tack på förhand!

    Om tråden är felplacerad ber jag om ursäkt då jag är ny här på forumet!

    /David

    #186066
    Pierrenacka
    Deltagare

    Hej David,

    Har du fått praktikplats än?

    #186094
    David Allert
    Deltagare

    Hej, jag har ett par företag på tråden, men ännu ingen garanterad plats. Är ni intresserade av att ta in en praktikant?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.