Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Störig fraktgräns, hur göra?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104955
    kaiserkarl
    Deltagare

    Hej!

    Jag har en liten fundering på hur ni brukar göra? kanske överanalyserar jag en smula…

    Jag har precis tagit in min första nyhet (har varit igång sedan november) den kostar ca. 95$ i Usa och ca. 95€ i Europa, vilket gör att jag tar 995, eller 999.

    Mitt gräns för fraktfritt är ganska högt satt (över 1000:- ) Jag har inte råd att skicka gratis. Då kom jag att tänka på denna produkt.

    Är det bara störigt att ta 995, eller uppmanar det till merförsäljning tro? Jag tänker att merförsäljning kanske är mer aktuellt om gränsen är 1000 och man handlar för 890-900…

    Ska jag då ta 995/999 eller typ 1001? 1001 är ju allt annat än snyggt!

    Hur hade ni gjort? tänker jag för mycket bara?

    Ps. I princip samtliga övriga produkter har priser som slutar på 9….

    #186135
    GregerA
    Deltagare

    Kan du inte sätta fraktfritt över 990:-?

    … eller är det så stor omsättning som ligger precis mellan 990:- — 1000:- att det skulle betyda något i praktiken?

    #186139
    Stefan72
    Deltagare

    Fast en gräns är ju en gräns oavsett var eller vad den är. Jag tycker man kommer precis under den vad man än köper……..sist skulle jag ha reservdelar till en pelletsbrännare. Fraktfritt vid 1000kr, jag hamnade på 990kr och det fanns absolut ingenting annat jag behövde. De hade inget godis att fylla på med heller. Fick köpa en decimeter till av en slang jag köpte som jag fick klippa bort och slänga……….

    #186155
    kaiserkarl
    Deltagare

    @GregerA 93365 wrote:

    Kan du inte sätta fraktfritt över 990:-?

    … eller är det så stor omsättning som ligger precis mellan 990:- — 1000:- att det skulle betyda något i praktiken?

    Känns som en märklig gräns kanske…nej jag har i dagsläget bara en produktkategori ( 8 prod.) som direkt tar dig över gränsen, och så vill jag nog ha det ett tag till, även med Edge som jag har så backar man ju några kronor på frakten redan som det är…

    @Stefan72 93370 wrote:

    Fast en gräns är ju en gräns oavsett var eller vad den är. Jag tycker man kommer precis under den vad man än köper……..sist skulle jag ha reservdelar till en pelletsbrännare. Fraktfritt vid 1000kr, jag hamnade på 990kr och det fanns absolut ingenting annat jag behövde. De hade inget godis att fylla på med heller. Fick köpa en decimeter till av en slang jag köpte som jag fick klippa bort och slänga……….

    Jo jag tänker väl lite likadant, och precis som jag sade till Greger så har jag bara 8 produkter i produktkategori, som dirket tar dig långt över gränsen.

    Till skillnad mot sidan där du köpte pelletsbrännare som har jag ett helt gäng bra produkter för 99-109 som man kan fylla upp med, utan att det svider alltför mycket…kanske ska behålla min min gräns då, och inte fundera så jäkla mycket…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.