Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Har någon förslag på förbättringar av vår webbshop?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105097
    henrik045
    Deltagare

    Hej alla! Ny på forumet och jag gillar det. Mycket intressanta frågor och bra svar. Så jag passar på att fråga om någon på forumet har några tips på hur vi på UV Relining kan förbättra vår webbshop? Vi säljer utrustning för relining av avloppsrör och andra skadade rör. Att göra en relining innebär att man gjuter ett nytt rör inuti ett äldre. på Så sätt behöver man inte gräva upp något eller göra större ingrepp för att komma åt rören. Vi är ett B2B-företag så vi behöver verkligen se till att ha en UX-vänlig shop för att det ska gå att beställa UV relining maskiner enkelt från oss.
    Tack på förhand!
    Henrik

    #186491
    Mr Jonas
    Deltagare

    @henrik045 93866 wrote:

    Hej alla! Ny på forumet och jag gillar det. Mycket intressanta frågor och bra svar. Så jag passar på att fråga om någon på forumet har några tips på hur vi på UV Relining kan förbättra vår webbshop? Vi säljer utrustning för relining av avloppsrör och andra skadade rör. Att göra en relining innebär att man gjuter ett nytt rör inuti ett äldre. på Så sätt behöver man inte gräva upp något eller göra större ingrepp för att komma åt rören. Vi är ett B2B-företag så vi behöver verkligen se till att ha en UX-vänlig shop för att det ska gå att beställa UV relining maskiner enkelt från oss.
    Tack på förhand!
    Henrik

    Hej. lite kritik.
    Ställ er frågan – Vad vill ni med er webbsidan?
    (Skall den sälja något eller skall den visas upp för grabbarna på korp-fotbollen?)

    Bilden på 1 sidan (med hjul o bult?) – Fyller den någon funktion?
    Bilden på maskinen i bilen är bra – då den visar att något är transportbart – men vad är transportbart?

    Let us increase your productivity with over 500% – Ja ha, men vad?

    What can UV Relining do for you? = Rätt rubrik – skulle vara överst.
    (Ja hela det informationen ”blocket” är viktigast för er och borde vara det som besökaren möter direkt.)
    Sedan kan du lägga filmen under.

    När man trycker på en svensk flagga förväntar man sig svenska.
    Det du gör säljs inte i din Shop utan på din webbplats. (Viktig tanke när det gäller B2B).

    PS
    Menar inget illa, men den (webbplatsen) behöver tankar, arbete och struktur.
    Produkten ni har är en mycket intressant produkt, men vem är kunden?
    Är det han (hantverkaren) som köper UV600RS systemet eller är det bostadsrättsföreningen som har problem med rören. Om ni lyckas ”sälja” in ert system till Brf én så kommer deras hantverkare att tvingas bli era kunder.

    Faktum är att din frågeställning här ovan på Ehandel.se ger bättre information om vad ni gör, än vad din webbplats gör.

    Med vänliga hälsningar
    Jonas

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.