Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kläder från Kina

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105119
    Lundgrenska
    Deltagare

    Hej! Behöver man verkligen en certifikat att sälja kläder från Kina i Sverige? Jag ser att många internet affärer sälja sånt billig kläder från aliexpress, taobao mm. Tror inte att de har nån certifikat :)
    En annan fråga – marknader och affärer i Kina (f.e. Guangzhou) – de ger ingen kvitto till kunden, hur gör man bokföring då? Eller måste jag helt glömma bort den ide :confused:…

    #186556
    Dynacube
    Deltagare

    Hej,

    Jag tror att hållbarhet och farliga ämnen är något som är viktigt att följa upp, speciellt kläder och livsmedel då det är dagligen kontakt med kropp.

    Farliga ämnen
    Jag tror det som är viktigt är att du kan bevisa att kläderna inte innehåller några farliga ämnen det kan du göra med att kolla på Textil – verksamt.se samt Produktansvaret foer kemikalier – verksamt.se

    och sist men inte minst kolla även på: Kemi.se – E-handel

    Kvitto
    När det kommer till kvitto så kan du nog begära att få det om dem är seriösa företag.

    Hoppas detta hjälper dig på vägen, Lycka till! :)

    #186558
    Stefan72
    Deltagare

    det normala är nog att de som säljer kläder köper från grossist och inte gatuförsäljare.
    Då är det nog lättare med både kvitto och papper på annat.

    #186560
    Dynacube
    Deltagare

    @Stefan72 93961 wrote:

    det normala är nog att de som säljer kläder köper från grossist och inte gatuförsäljare.
    Då är det nog lättare med både kvitto och papper på annat.

    Håller med verkligen!!

    Lundgrenska kolla in China t shirt wholesale 🇨🇳 – Alibaba så kanske du kan få kontakt med någon agent/återförsäljare/fabrik.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.