Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur snabbt fick ni igång försäljningen på er e-handel?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105385
    Anna_NN
    Deltagare

    Hej!

    Jag är i processen av att ta fram produkter till min e-handel och kommer senare att ansöka om ett almi-lån. För lånet (samt för min egen skull såklart :) ) så skulle jag behöva prognostisera min ungefärliga försäljning de första 1-2 åren.

    Förstår att det inte finns något konkret svar på detta eftersom det skiljer sig åt avsevärt, men vore intressant att få uppfattning om följande:

    – Hur många varor sålde ni första året?
    – Hur mycket la ni på marknadsföring?
    – Vad kostar era produkter i snitt?
    – Hur lång tid tog det tills att ni “kom igång” dvs, började sälja varor på daglig basis och fick upp er konverteringsgrad?

    #187001
    knofan
    Deltagare

    Frågan om du kan få något svar som hjälper dig även om massor av forummedlemmar svarar på frågan :)

    Jag kan förstå att du måste försöka få fram en prognos. Men i så fall skulle jag nog leta bland e-handlare som säljer samma typ av av varor. Om du säljer bakplåtspapper och får svar från en e-handlare som säljer kläder så kommer det troligtvis inte hjälpa dig alls :)

    Marknadsföringskostnaden varierar våldsamt. Till exempel så betalar jag 5-6kr per klick på Google. Men en annonsör på till exempel lån kan betala 170kr per klick, eller mer. Beroende på sökord.

    Jag tror du måste vara lite mer specifik i dina efterforskningar. Och ta det försiktigt med lån, att vara e-handlare är ingen kassako för de flesta :)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.