Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mall för köpvillkor i Webbutik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 58 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95289
    Tele52
    Medlem

    Finns det någon bra mall för “standardvillkor” avseende att sälja via webbutik, detta för att använda som utgångsläge när man skriver sina egna , eller finns det möjligen någon vänlig själ här som man skulle “låna” valda delar av ?

    Vill skriva köpvillkor som är strukturerade och enkla och tydliga för kunderna att förstå.

    Känns inte rätt att bara gå in på nån sajt och kopiera , så jag ställer frågan till Er som har erfarenhet av detta !

    Tack på förhand !

    #117016
    Zabler
    Deltagare

    Problematiken ligger väl i att du måste skriva dem själv enligt lag tror jag. Alltså får t.ex. inte din leverantör lägga in köpvillkor åt dig etc.

    Oftast räcker det ju med att titta på andra butiker, jag är rätt nöjd med mina.

    Tycker dom är ett lagom mellanting mellan strikta och skrivna på ett lättförståeligt sätt. Kika på dem om de är något för dig, jag blir inte arg om du kopierar delar;)

    #117020
    Richie72
    Deltagare

    @Tele52 13109 wrote:

    Finns det någon bra mall för “standardvillkor” avseende att sälja via webbutik, detta för att använda som utgångsläge när man skriver sina egna , eller finns det möjligen någon vänlig själ här som man skulle “låna” valda delar av ?

    Vill skriva köpvillkor som är strukturerade och enkla och tydliga för kunderna att förstå.

    Känns inte rätt att bara gå in på nån sajt och kopiera , så jag ställer frågan till Er som har erfarenhet av detta !

    Tack på förhand !

    Du får låna hur mycket du vill av mig, helt gratis. Vill du ge mig en länk tillbaks är det gratis också:)

    #117023
    Tele52
    Medlem

    Stort tack till Er bägge !
    Då har jag lite att göra under kvällen !
    När det gäller länkning återkommer jag :)

    @Zabler
    : Du får nog börja fakturera snart , med tanke på all din hjälp :D

    #117024
    Zabler
    Deltagare

    Jag jobbar hellre med tjänster och gentjänster;)

    #117025
    Tele52
    Medlem

    Du börjar ha ett ansenligt saldo hos mig nu …:) , komerra att betalas ut i tjänst er senare..

    @Zabler 13119 wrote:

    Jag jobbar hellre med tjänster och gentjänster;)

    #123769
    Vulcanoboy
    Medlem

    @Richie72 13115 wrote:

    Du får låna hur mycket du vill av mig, helt gratis. Vill du ge mig en länk tillbaks är det gratis också:)

    Undrar om det är okej för mig att låna text från köpvilkoren oxå ?

    Med vänliga hälsningar

    Magnus Karlsson

    #123770
    Dan
    Deltagare

    min är också okej att ta

    #123776
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    alla som frågar först får ta från mina också, men de som inte frågar blir jag lite ledsen i ögat över att hitta :-)

    #123780
    Vulcanoboy
    Medlem

    @Kodmyran 20727 wrote:

    alla som frågar först får ta från mina också, men de som inte frågar blir jag lite ledsen i ögat över att hitta :-)

    Då är det säkrast att jag frågar dig oxå om det är okej ? :)

    Med vänliga hälsningar

    Magnus Karlsson

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 58 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.