Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! - Sidan 13 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-09, 09:17
lars2000s avatar
lars2000 lars2000 är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! PandaCommerce
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! PandaCommerce
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @PandaCommerce

Reg.datum: jan 2013
lars2000 is on a distinguished road
Standard

Jag heter Fredrik Bengtsson, 29 jordsnurr gammal. Har tidigare inte drivit egna webshoppar, men har jobbat som webdesigner/utvecklare och till sist SEO:are för många kunder.

Bodde och jobbade med SEO i Hong Kong under 3 år och för 6 månader sedan flyttade tillbaka till Sverige. Jag och min fru ska starta en webshop tillsammans och hittade ingen ehandelsplattform som passade mig och har därför skapat en ny ehandelsplattform som heter PandaCommerce. Jag älskar att lära mig och utvecklas hela tiden.

Just nu väntar jag och min fru på att produkterna ska anlända till Sverige. Vi kommer att satsa på köksprylar med häftiga designer.

Just nu tjänar jag fortfarande pengar på webbutveckling och SEO, men mitt mål är att kunna försörja mig på ehandelsplattformen och webshoppen istället för det är något jag älskar att jobba med
Svara med citat
Annons

Gammal 2014-02-14, 19:11
LennartO LennartO är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! seniorgolf.shopitoo.com
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Seniorgolf AB
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @Seniorgolf_SE

Reg.datum: okt 2013
LennartO is on a distinguished road
Standard Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!

Hej

Nu ska vi se om jag över huvud taget får in det här inlägget på rätt sätt och på rätt ställe. Det var länge sedan jag var aktiv i ett forum.

Jag heter Lennart Orlander och har ramlat in på ehandel sedan i höstas. Tidigare erfarenhet är som IT-tekniker, mest banksystem och kontokortstelefoner. Har jobbat i Luxemburg sedan -89 med Kinneviks kontokortstelefoner och sedan på ett clearinghouse för handel med framför allt obligationer. Jag kom tillbaks till Sverige för några år sedan.

Jag har byggt en webshop som säljer sängar, hotellsömn.se. Plattformen är Nordisk ehandel. Det jag nu håller på med är en webshop som säljer golfgrejor till golfande seniorer. Hemsida seniorgolf.se med butiken på Nordisk ehandels billighetsvariant Shopitoo. seniorgolf.shopitoo.com. Nu så ska jag få ihop det med en hemsida, nyhetsbrev och Facebook och därtill klura ut SEO. Jag har kul just nu. Ehandel är en ny och spännande erfarenhet.
Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 10:40
Andreas C Andreas C är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.hamburgerpress.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Onthebox AB

Reg.datum: sep 2013
Andreas C is on a distinguished road
Standard

Tjenare,
Heter Andreas och bor i Jönköping.
29år och har just startat min första e-handel tillsammans med min vän Emil.

Utbildad väg- och vatteningenjör. Arbetar som platschef på diverse större anläggningsprojekt.

På fritiden sysslar jag med företagande, pluggar juridik, kampsport och musik.
Sambo sen ett par år.

Har gett mig in på e-handel då jag vill skaffa mig "passiva inkomster" och för att fördjupa mitt intresse för olika former av företagande.

Tilltalas av tanken på att vara min egna chef och att kunna forma verkligheten efter eget huvud.

Målet är att kunna tjäna mitt uppehälle oberoende av geografisk plats.
Gammal 2014-02-25, 10:58
lillvilda lillvilda är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! vildhunden.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! vildhunden

Reg.datum: okt 2013
lillvilda is on a distinguished road
Standard

Hej
Terese heter jag och är 32 år bor i jämtland i närheten av Åre. Här är jag född och uppvuxen. Efter 10 år i göteborg flyttade jag tillbaka hit och det var där någonstans fröet till mitt företag startade. I grunden är jag utbildad lärare och förskollärare men driver nu mera också en enskild firma.

2013 köpte jag domännamnet vildhunden.se och vildhunden.com. Efter det så höll jag på det i ca 6 månader innan jag vågade ta steget och började göra min företagsplan.

2014 14 februari öppnade jag butiken. I skrivandet stund gör jag alltså min första månad som ehandlare. Min webbutik heter Vildhunden .

Hundar alltid haft en stor del i mitt liv och uppvuxen vid fjället så har även friluftsliv varit en naturlig del. Så det kombinerat med att jag är gift med en man som älskar sitt jobb och som arbetar inom detaljhandel med sport och friluftsliv så föll det sig rätt självklart för mig vilka produkter jag ville syssla med, hundprodukter för ett aktivt liv. Vi tyckte att bland alla friluftsbutiker som fanns här så saknade vi ändå riktigt bra hundutrustning för den vanliga hundägaren. Men istället för en fysisk butik blev det en webbutik. Helt grön på det här så provar vi oss fram.

Eftersom all tid jag nu lägger i butiken är utan inkomst så valde vi att lösa det så billigt som möjligt och hoppas på att det ska komma en dag då jag kan skala upp. Butiken är gjort i wordpress med woocommerce för att det skulle vara så enkelt som möjligt och så jag kunde göra den själv utan några som helst förkunskaper. Ja den blev ju därefter, enkelt och men den verkar fungera i allafall :-) Lagret har vi litet med rädsla för att bli stående med ett stort lager och "fel" produkter så blev det kanske lite för snålt tilltaget för nu måste jag redan fylla på. Ett kärt problem iförsig :-)
Det mest kostsamma jag gjort är att ansluta mig till klarna checkout men jag är så nöjd med det att jag kommer absolut fortsätta med det.
Drömmen är ju att kunna leva på min butik, plocka ut en ok inkomst men just nu är det långt bort. Tills vidare kombinerar jag det med att jobba lite kvar som lärare. Annars kämpar jag just nu med det som jag tror de flesta nya ebutiker kämpar med, att synas i djungeln av sökresultat och ebutiker. Jag är otroligt glad över de som ändå hittat min butik och över varje order som ramlat in.
/Terese, Vildhunden.se

Senast redigerad av lillvilda den 2014-06-25 klockan 20:14.
Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 19:31
Anni_wis avatar
Anni_wi Anni_wi är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.afrostore. se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Afrostore AB

Reg.datum: maj 2011
Anni_wi is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Anni_wi
Standard

Hej på er!
Nu är det dags (sisådär 3 år senare tror jag att det blir). Egentligen så är det väldigt märkligt att jag på 3 år inte har kommit mig för att posta något i detta härliga forum. Det har av någon anledning inte blivit av trots att jag har ett konto. Men nu så!

Anni heter jag och jag startade 2009 min webshop afrostore.se Jag gjorde som många andra och drev den på sidan om mitt vanliga jobb lite som en hobby. Det gick bättre och bättre och jag hamnade i den där berömde situationen när webshopen tar mycket tid i anspråk men inte genererar så mycket pengar att det går att leva på. Tyvärr fegade jag ur och valde att lägga ner webshopen eftersom det helt enkelt inte fanns tillräckligt mycket tid. Jag hade också börjat plugga så det gjorde ju också sitt. Tiden gick, jag sneglade hela tiden mot webshopen och drömde om vad som kunde varit. Jag blev gravid och under mammaledigheten har man ju lite extra tid att tänka och känna efter. Jag landade i att jag ville starta upp min webshopen igen. Det ledde till att jag gjorde slag i saken i december 2013/januari 2014. Sa upp mig från mitt jobb (vem gör det i dagens samhälle liksom) Omvandlade min enskilda firma till ett aktiebolag, skaffade ett kontor med lager och bara körde!!

Nu har det gått snart 3 månader och det rullar på. Lite segt är det och jag är långt i från den försäljning jag hade innan jag stängde ner (som inte heller den var så hör såklart) men jag kämpar på och hoppas att det bara kommer bli bättre och bättre.

Det känns som att jag har fattat helt rätt beslut även om försäljningen går lite trögt. Det enda jag kan känna är att det plötsligt är väldigt ensamt på jobbet. Finns ingen att bolla idéer och tankar med, ingen att skratta med och "gråta" med. Antar dock att jag inte är ensam med denna känsla.

I övrigt så är jag 32 år, bor i Stockholm och har under de senaste 10 åren arbetat med lite av varje men framförallt web, webutveckling, cms-system, kodning m.m. Jag har även arbetat med en del marknadsföring, tryckmedia och olika grafiska produktioner. Utöver det har jag arbetat en del med ekonomi så som bokföring och liknande så jag hoppas att jag kan tillför en del här i forumet med kunskap inom lite av varje. Jag älskar företagande och mina vänner brukar oftast himla med ögonen när jag går igång på minsta lilla idé och genast börjar spåna på hur man skulle kunna skapa ett företag kring det hela.

Nu blev det en lång presentation från mig. Får se om någon orkar läsa hela.

Hälsningar
Anni
Svara med citat
Gammal 2014-03-17, 16:29
Einar Øgrey Brandsdal Einar Øgrey Brandsdal är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.netthandelen.no , www.blivakker.no , www.drlykke.no , www.cocopanda.dk
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Netthandelen Holding AS

Reg.datum: feb 2014
Einar Øgrey Brandsdal is on a distinguished road
Standard

hei på dere.

Mitt navn er Einar Øgrey Brandsdal og har flere nettbutikker i Norge og 1 stk i Danmark.
Vi har dessverre ikke slik side som ehandel.se i Norge og derfor har jeg funnet denne siden svært interessant for dem som liker e-handel.

Startet opp med netthandele i 1999 i Norge og har egentlig holdt på med dette siden jeg var 23 år gammel, som blir da 15 år nå .

I dag her vi ca 100 ansatte i Norge og vi driver både med nettauksjon og vanlig e-handel. Vi har selv valgt å utvilke egne systemer og har en egen plattform.

Norsk hilsen fra Einar
Svara med citat
Gammal 2014-03-18, 13:23
NellyPeters avatar
NellyPeter NellyPeter är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! https://3obpo.com/sv/outsourcing-kundtjanst-filippinerna-content-management/
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! 3o-BPO Inc

Reg.datum: dec 2012
NellyPeter is on a distinguished road
Standard

Hej,

Jag heter Peter Eriksson och blir 43 år i år. Jag är inte ny här på forumet men tyckte att det var dags för en uppdaterad presentation då läget sedan en tid tillbaka ser radikalt annorlunda ut.

Jag kom in som delägare i Nelly.com när det var helt nystartat och har sedan varit med på den hela den fantastiska resan upp till ett globalt företag med flera hundra anställda. Fram till 2012 var jag Operations Manager med ansvar för Logistik, Kundtjänst, Web/IT, internationell roll-out, Intern Service och lite annat.

Den sista tiden på Nelly arbetade jag med outsourcing av vissa processer till Filippinerna och efter ett tag bestämde jag mig att stanna kvar här i Filippinerna och avsluta min tjänst/ägande i Nelly. Jag har dock valt att fortsätta att arbeta vidare med svensk e-handel och har valt att starta upp ett outsourcingföretag tillsammans med några partners som erbjuder tjänster till svenska e-handlare/onlineföretag inom områden som webutveckling, webdesign, webadministration och kundtjänst. Mer om det på: 3o-BPO Inc. | Online Offshore Outsourcing
https://3obpo.com/sv/outsourcing-kun...nt-management/

Som utlandssvensk är E-handel.se ett perfekt sätt att hålla sig ajour om vad som händer på den spännande svenska e-handelsmarknaden. E-handels-marknaden och Onlinemarknaden växer så att det knakar här i Filippinerna men de ligger fortfarande många år efter den svenska e-handeln. Men jättar som Kinnevik/Rocket Internet är duktiga på att inta nya marknader med beprövade metoder.

Med soliga hälsningar!
/Peter

Senast redigerad av NellyPeter den 2018-03-09 klockan 06:17.
Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 20:55
Hollmans avatar
Hollman Hollman är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.armstarkprodukter.se och scoutprylar.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Scoutprylar.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @Hollmanochco

Reg.datum: sep 2013
Hollman is on a distinguished road
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!
Standard

Hej!

Hampus heter jag och är 18 år, går i tvåan på gymnasiet Jag fick upp intresset under högstadiet och pysslade lite med det då. Under ettan i gymnasiet så starta jag min första opencartshop och körde det som hobbyverksamhet under 1,5 år, då jag även fick utbildning genom roligaste sommarjobbet.

Men i och med den ökade orderingång insåg jag snabbt att jag behövde starta på riktigt. Så på min 18 årsdag så starta jag på riktigt.

Just nu säljer jag mest mobiltillbehör och vibrationshögtalare. Har även gjort lite konsultjobb åt en skola.

Mvh

Hampus
Gammal 2014-06-24, 18:38
Gus Gus är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://www.axonprofil.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Axon Profil AB

Reg.datum: jun 2014
Gus is on a distinguished road
Standard

Hej!

Mitt namn är Gustaf och är bosatt i Stockholm. Sedan 2006 driver jag e-handelsföretaget Axon Profil. Jag är egentligen utbildad jurist från Lund men har med åren lärt mig en del om e-handel också. Är ny här på e-handel.se men tycker det verkar vara ett fantastiskt forum med medlemmar som besitter väldigt mycket intressant kunskap.

Axon Profil säljer reklamprodukter och presentreklam till företag i alla de nordiska länderna. Vi är särskilt starka på pennor med tryck och reklamgodis. Att sälja profilprodukter på nätet är väldigt inspirerande. Profilprodukter på nätet är utmanande. Det ställer höga krav på användarvänlighet och inte minst SEO. Jag hoppas att kunna lära mycket om just dessa båda saker här på forumet och även själva dela med mig av mina egna erfarenheter.
Svara med citat
Annons
Gammal 2014-07-02, 17:41
Markuslp Markuslp är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.Gymgiganten.com
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Gymgiganten AB

Reg.datum: jun 2014
Markuslp is on a distinguished road
Standard

Hej!

Mitt namn är Markus, jag är bosatt och uppväxt i Stockholm där jag studerar till en kandidat inom företagsekonomi. Att driva eget företag är något som verkligen tilltalade mig, vilket fick in mig på spåret av att driva en E-handel.

Under gymnasietiden startade jag tillsammans med två klasskamrater en E-handel för produkter till iPhones, vilket var både roligt och lärorikt.

Numer äger och driver jag tillsammans med min partner Gymgiganten.com - Din leverantör av kosttillskott , träningstillbehör och träningskläder där vi säljer kosttillskott, träningstillbehör och träningskläder.

Vår vision är att kunna erbjuda våra kunder riktigt bra priser på produkter från de ledande tillverkarna inom vår bransch. Dessutom lägger vi stor vikt på att det ska vara personligt att handla från oss, något som jag generellt kan tycka saknas i en del E-butiker.

Ha en trevlig dag!
Med Vänliga Hälsningar,
Markus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg