Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! - Sidan 16 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-17, 09:59
kgeiser kgeiser är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.formac.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Formac AB

Reg.datum: apr 2015
kgeiser is on a distinguished road
Standard

Kristoffer, 31 år, uppvuxen i Kristianstad. Pluggat till elektriker samt nätverksdesignen, men kan varken löda, dra kabel eller designa nätverk med någon lyckad utgång .

Har haft en massa olika jobb i mitt liv. Bland annat så har jag lukat betor ute på stora fält i Kristianstad, arbetat som dagisfröken, vaktmästare på kyrkogård, stått i butik, packat ordrar, skött nätbutik (inte min) och jobbat på lager med mera.

Alltid haft ett intresse för datorer, programmering och webbutveckling generellt. Under högskoletiden så blev det en hel del sidoprojekt på kvällar och nätter. Byggde småsajter till mig själv och till andra. De flesta helt misslyckade, men en del blev helt okej.

Drev också ett företag tillsammans med en vän parallellt med detta och studierna. Vi hade bara en kund, och vi skötte hela deras it-infrastruktur (30 anställda, industriföretag, maskiner och grejer). Stort anvsar som jag lärde mig mycket på!

2008 sålde jag alla sajter och de flesta ägodelar och flyttade från Halmstad till Växjö för att börja på SiteDirect som teknisk skribent. På SiteDirect jobbade jag med många olika grejer, och tillslut så gjordes satsningen Ehandel.com som blev Ehandel.org som blev Ecommerce.org.

Jobbade som utvecklare, skribent, administratör för denna verksamhet och lyckades klämma ur mig mellan 800 - 900 e-handelsrelaterade artiklar, nyheter och blogginlägg mellan 2009 - 2014 typ. Slutade juni 2014.

I augusti 2014 började jag som e-handelsansvarig på Formac och trivs med det .
Svara med citat
Annons

Gammal 2015-08-17, 17:52
E-Rollup E-Rollup är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://e-rollup.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! E-Rollup
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! "ERollup

Reg.datum: aug 2014
E-Rollup is on a distinguished road
Standard Medlemspresentation

E-RollUp Norden AB heter vårt nuvarande projekt som startade 2014.

Jag Alex Nerö delägare till 50% och även grundare av varumärken och företag som:

RollUp-Kungen AB
4Sign Norden AB
Trafikskyltar.se
Byggskyltar.se

Idag drivs E-RollUp av mig och min kompanjon Jens Ende som är ägare till detta projekt.
Vår målsättning är att driva E-Handel i Norden och även ytterligare expansion i ej nämnda land/länder.

Vi är fokuserade helt B2B vilket är lite unikt eller smalt i denna bransch, vi är också lite unika då vi inte jobbar med dropshipping utan förädlar alla våra produkter med tryck och annan bearbetning, trots detta erbjuder vi 24 timmars leverans från oss varvid vår business är öppen 24/7.

Vårt största problem i vår nisch är att vi/jag var med och pressade priser och marknad varvid nu alla är billigast, bäst och snabbast, en ekvation som inte går ihop och vår bransch är rätt ostrukturerad då den består av många mindre aktörer.

Vi jobbar idag med WP och Woo som är relativt nytt för oss och vi är inne i vår learning curve o jobbar hårt med att få detaljer och parametrar att fungera för att ta vårt projekt ett par pinnhål till. Tveka inte kommentera vår sajt om du vill.

Tack för ordet/ Alex och Jens
Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 20:07
Plantanica Plantanica är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://plantanica.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Plantanica

Reg.datum: aug 2015
Plantanica is on a distinguished road
Standard Presentation Plantanica

Hej!

Jag heter Marie Hanzén och är ny medlem här på forumet men har varit här och läst under en lång tid och lärt mig massor av alla fantastiska människor här. Dags nu att bli medlem och presentera mig.

Sommaren 2015 startade jag webbutiken Plantanica.se - nischad odlingsbutik med framförallt Hoya (porslinsblommor), fröer (med fokus på lite ovanliga fröer) samt tillbehör mm. Sortimentet utökas efter varv. Försäljning sker inom hela EU.

Jag har ingen tidigare erfarenhet av e-handel, men har under lång tid haft en dröm och vision att någon gång få starta en webbutik. Jag har jobbat säsong i många år och mellan varven varit arbetslös så jag har inte kunnat starta någon hobbyfirma för att se hur det går och jobba upp den. Nu har jag äntligen fått chansen, jag har fått beviljat starta-eget bidrag av arbetsförmedlingen i 6 månader, alldeles för kort tid, men en liten hjälp på vägen i allafall.

Eftersom jag redan är känd inom Hoya då jag samlar på dessa växter så räknade jag med att ha lite försäljning redan i uppstarten. Hoyorna är ju mycket min marknadsföringskanal för att nå ut direkt till några av kunderna på marknaden. Jag ska naturligtvis bredda sortimentet och nå fler kunder, men med fortsatt fokus på lite mer special sortiment. Då jag inte har så mycket kapital att investera i nya varor så får jag uppdatera sortimentet med nya produkter efter varv.

E-handelslösningen är Kodmyrans Shop4Sale Bas och jag använder PayEx som betalväxel och Swedbank som inlösare. (Swedbanks betalpaket). Kortbetalning, Swish, Bankgiro och för utländska kunder även bankbetalning. Att välja e-handelsplattform var inte så svårt då jag tittade mycket på systemet bakom, hur det är att jobba i admin gränssnittet och att det var enkelt att hantera ordrar mm. Att välja betallösning var nog det svåraste att välja det var ju en djungel med att lära sig om betalväxlar, inlösare och så skulle det ju allt vara integrerat med e-handelsbutiken också. Skickar det mesta med posten, men har även avtal med DHL genom Pluskontot.

Under denna korta tid jag har hållit på med e-handel (startade upp webbutiken i slutet på juni men det var ju många månaders förberedelser också) så känner jag att jag äntligen har hittat rätt! Det är det här jag vill göra! Jag har aldrig haft så roligt och mått så bra som nu. Jag har utvecklats så otroligt mycket under denna tiden: Att fatta beslut (det är annars en av mina svagheter), lärt mig att hantera motgångar till positiva erfarenheter, ta tag i saker och lärt mig en massa nya saker. Det är så härligt att känna att varje dag är en ny spännande dag och man vet aldrig vad som händer. Att vakna på morgonen och känna lycka och glädje för att det är en ny arbetsdag, det har aldrig hänt förut, jag har aldrig trivts med livet som anställd eller vant mig vid det och jag har alltid haft den där känslan och längtan efter att vara min egen...Nu äntligen har jag tagit steget och hittat rätt!

Historia:
Född och uppvuxen i en liten stad i Dalarna, flyttade till Göteborg i 20-års åldern för att prova storstadslivet. Trivdes med det ett par år när man var i den åldern så man gillade utelivet och storstaden. Träffade min sambo och började så småningom längta till landet igen och då hamnade vi i Veddige (utanför Varberg). Här bor vi sedan år 2000 på landet i hus med storträdgård, katter och kakadua.

Jobb/Yrke:
Började jobba inom vården när jag var 18 år och jobbade inom det yrket i 12 år. Omskolade mig sedan inom trädgård och jobbat från och till i det yrket i ca 8 år, säsongsanställningar och arbetslös mellan varven. Omskolade mig för något år sedan till Systemutveckare RIA / Front-End-Developer, med det har varit väldigt svårt att hitta jobb inom det (om man inte bor i någon större stad) och det var också ett närmare steg på vägen till att bli e-handlare.

Fritid/Intressen:
Växter och odling är mitt stora intresse. Har en stor samling av Hoya http://mypos.se min privata sida om mina växter. Fotografering och bild - speciellt macrofotografering av blommor. Hemside- / Kodning.

Skriva tycker jag är kul också om jag kommer igång.....blev lite lång presentation, jag hoppas ni orkade läsa och har fått en liten bild av mig.

Plantanica.se
Plantanica på facebook
Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 17:53
Rawia Rawia är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Inget
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Inget

Reg.datum: sep 2015
Rawia is on a distinguished road
Standard

Hej på er!
mitt namn är Rawia, 23 år. nyligen började jag plugga till E-business manager.
och jag är intresserad av E-HANDEL och vill gärna lära mig mer av er som jobbar.
skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig, och säga svar på alla mina frågor.
skriv gärna till mig så jag kan fråga er
Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 11:46
JHA JHA är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! https://outofhome.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Out of Home AB

Reg.datum: nov 2015
JHA is on a distinguished road
Standard Outofhome.se - distribution av foodservice

Hej!

Har arbetat med e-handel (och kundlojalitet) sedan 2012.
Först med B2C i ett bolag som heter Crossroads Loyalty Solutions med kontor i Göteborg. Därefter med B2B sedan 2015 i ett dotterbolag till Crossroads: outofhome.se.

Outofhome.se är ett snabbväxande företag som distribuerar foodservice-produkter (storköksmatvaror m.m.) till restaurang, café och hotell samt kontor.

Under dessa år har jag främst erfarenhet från marknad (EDR, DR, SEO, SEM och fysiska kampanjer) men även logistik, inköp och IT.

Idag använder vi Klarna och Dibs för betalning. PostNord för logistik. Samhall för plock & pack. Magento som e-handelsplattform och Visma som affärssystem.

Är intresserad av allt kring e-handel men främst vill jag gärna utbyta erfarenheter kring e-handel B2B, smarta kostnadsbesparingar, IT lösningar, merköpsfunktioner och SEO-tips.

Senast redigerad av JHA den 2015-11-04 klockan 12:45.
Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 12:42
stilhem stilhem är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! stilhem.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Stilhem Sverige AB

Reg.datum: dec 2015
stilhem is on a distinguished road
Standard stilhem.se - trädgårdsurnor av gjutjärn med mera

Hej, Ingela heter jag,

vi har precis mjukstartat vår sida http://stilhem.se

Här säljer vi trädgårdsprodukter med fokus på gjutjärn. Vårt största segment är urnor och blomlådor, men vi har även dekorationer och möbler, sortimentet utökas ständigt.

Vi har knåpat ihop sidan själva i Magento och eftersom vi är nybörjare tar vi mer än gärna emot synpunkter!

Har fått mycket hjälp av forumet under utvecklingen så går med här och hoppas lära mig mer, och kanske även hjälpa andra.
Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 01:36
wpmedias avatar
wpmedia wpmedia är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.bigshrimp.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Bigshrimp Webbyrå

wpmedia is on a distinguished road
Standard Wpmedia Webbyrå

Hej!

Mitt namn är Mikael och jag har hållit på med webbutveckling sen runt -99. Efter en tid när publiceringssystemen blev allt mer populära så fick jag min favorit WordPress som jag jobbar med idag. Kan även jobba med Joomla men föredrar alla dagar i veckan WordPress. Jag har precis blivit egen företagare och driver numera Wpmedia Webbyrå i Skövde.

Jobbar enbart med WordPress och Woocommerce som e-handelssystem och försöker göra så användarvänliga system som möjligt för kunderna med hjälp av ACF baserade admin-system där kunden inte behöver tänka så mycket. Försöker vara ett billigt alternativ men ändå med en bra kvalitet och flexibilitet.

Vi kanske hörs en dag!

Senast redigerad av wpmedia den 2016-06-24 klockan 13:56.
Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 11:34
Verktygsbutik Verktygsbutik är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! ingen
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! inget

Verktygsbutik is on a distinguished road
Standard

Hej Mitt namn Är Torbjörn och jag reggade mig nyss på detta forum. Jag har planer som namnet tyder på att starta e-handels bolag med inriktning på verktyg.
Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 10:15
Jia Jia är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Ingen
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Kommunen

Reg.datum: feb 2016
Jia is on a distinguished road
Standard

Hej hej! Jeanette heter jag & har tänkt starta smått med att sälja posters/tavlor med inriktning till barn & vuxna.

Håller på att fundera på namn, så jag är i startgropen bara.
Svara med citat
Annons
Gammal 2016-03-16, 13:17
Kassa-system Kassa-system är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Vimmerby
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Kassa & Skåp AB
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Kassasystem

Reg.datum: feb 2016
Kassa-system is on a distinguished road
Standard

Hej

Jag heter Sebastian och är E-handlare sedan några dagar.

Jag är född 1989 och har jobbat sedan flera år inom betallösningar, kassasystem och tjänster B2B. Eftersom jag är dels ansvarig för IT, webbnärvaro och den mesta marknadsföringen föll det på min lott att införa vår nätbutik.

Bakgrunden:

Vi säljer sedan 1990 typiska värdeförvaringsprodukter som kassaskåp, brandskåp samt kassaregister. Verksamheten har sedan dess varit självrullande, det vill säga någon direkt marknadsföring har inte behövts eftersom kunder går på rekommendationer och rykten sprids som den absolut bästa reklamen man kan få!

Vår nisch som butiksleverantör är alltså en ganska liten bransch där man säljer kassasystem och tillhörande tjänster mot framförallt företagskunder, även vissa kommunala verksamheter samt landsting.

2010 Infördes en ny lag för alla näringsidkare som hanterar kort/kontanter för mer än 4 basbelopp per år. Då blev hela marknaden upp och nervänd eftersom nästan alla samtliga butiker,restauranger behövde skaffa nya godkända kassaregister med den obligatoriska certifierade kontrollenheten.
Under denna period dök det upp väldigt många nya aktörer ,förmodligen tredubblat utbud på leverantörer som började sälja kassasystem. Många diversehandlare och kontorsgrossister började också sälja dessa produkter för att ta sin del av kakan.

Marknaden genomled såklart prisdumpningar för att alla dessa nya aktörer helt enkelt ville "köpa" sina marknadsandelar genom att sälja produkter för inköpspriser.
Under denna tiden dök det också upp företag som sålde produkter "billigast" på internet. Många av våra typiska kunder är ganska benägna att hela tiden jaga lägst pris oavsett vad kvaliteten och utgången blir så givetvis var det märkbart för oss.

Ett kassaregister är alltså en ganska affärskritisk produkt som måste leverera vad näringsidkaren behöver, det är dessutom en lagstyrd kontrollenhet som skall uppfylla såväl Skatteverkets föreskrifter som bokföring med korrekt underlag för momser,redovisning av försäljning etc.

För oss var det väldigt främmande att folk vågade beställa dessa överhuvudtaget som på postorder och endast få packa upp en kartong.
Vi var faktiskt emot näthandeln starkt på just dessa produkter,liksom många av våra kolleger som man sammanstrålar med ibland för utbildningar och mässor hade samma resonemang.

De som erbjöd en billig "lockvara" på internet/Blocket lade ofta till många dolda kostnader, oschyssta avtal som i slutändan ofta gjorde det dyrare för brukarna

Efter några år fanns nästan ingen efterfrågan heller på nya produkter.
Däremot underhåll & service på befintliga.
Vi har haft en stark jämn tillströmning av nya kunder som nu efter en tid behöver support, service på dessa kassasystem men inte hittar det företag som sålde till dem år 2010-2012...

Triggerpunkter

Sedan dess har vi även börjat med betallösningar som kortterminaler, det är mer administration och underhåll av en relativt stor kundkrets på en ca 20 mils radie från vårt kontor.

Vi har haft en webbnärvaro sedan 1999, sk showrom med produktbeskrivningar och relativt hög trafik. Men vi misstänker att de som önskat handla direkt istället gått till andra konkurrenter. Vi har även agerat informationshämtning där kanske besökarna rentutav samlar information, bilder och hämtar broschyrer men ändå till sist handlar någon annanstans.

Att man har telefonnummer, resande försäljning är således meningslöst för konverteringen av onlinebesökarna kan vi konstatera.

Vi har därför närmat oss näthandeln sakta men säkert från lite annorlunda anledningar. Vi har ingen direkt säljavdelning som aktivt söker upp nya kunder, vi hade däremot en bra webbnärvaro och trafik.

Därför införde vi för sedan en vecka vår Nätbutik.

Jag diskuterar gärna allt möjligt med er här, SEO, marknadsföring & webb.

Mvh
Sebastian
Kassa&Skåp AB
kassa-system.se

Kassasystem,Kortterminaler, Inlösenavtal, Webshop & nu egen nätbutik -
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar