Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! - Sidan 9 - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-18, 08:18
Qarillion Qarillion är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.toolab.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Toolab Verktyg AB

Reg.datum: okt 2011
Qarillion is on a distinguished road
Standard

Dags att presentera sig här också antar jag.

Daniel heter jag och äger Toolab Verktyg AB tillsammans med två andra familjemedlemmer. Jag är 31 å ung och är far ill en snart tvååring och en som snart är 4 veckor Bor i kungsbacka söder om GBG och spenderar dagarna med att föröka få jobb och familj att gå ihop tidsmässigt!

Vi ligger sedan tidigare och jobbar ihop i verktygsbranschen och ville ut på internet och nå hela Sverige utan att förarga våra kunder som i många fall är ÅF. Vi valde att först starta ett Hb för att se hur mycket arbete det skulle ta och för att helt enkelt se om det var värt något arbete.

Vi startade detta HB för cirka 3 år sedan nu och vi insåg redan efter 1 år att ett HB inte alls var bolagsformen för detta då omsättningen var för hög. Ett AB fick det bli och nu har vi väl gjort klart 20% av alla produkter som skall in på hemsidan.

Vi sysslar ju dock med maskiner,verktyg och grillar som har ett ganska högt snittvärde oc kostar massvis med pengar att lagerföra. Detta har inte varit helt oproblematiskt då Ehandelskunder helst skall ha en vara innan dom beställt den. Vår bransch har inte hakat på trenden och våra leverantörer har fortfarande bara veckoleveranser att erbjuda vilket ställer till problem för leveranstider imellanåt då pengarna inte räcker till att lagerföra allt som man vill.

Gammal 2012-08-18, 19:04
Plastskivors avatar
Plastskivor Plastskivor är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.stocksundet.se

Reg.datum: sep 2010
Plastskivor will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qarillion Visa inlägg
Bor i kungsbacka söder om GBG och spenderar dagarna med att föröka
Du har uppenbarligen lyckats, grattis!
Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 09:22
@nders @nders är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! kabong.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Kabong AB

Reg.datum: aug 2012
@nders is on a distinguished road
Standard

Hej!

Har precis registrerat mig här, men har läste en del på forumet tidigare.

Är just nu i uppstartfasen, hoppas få upp min webbutik under september.
Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 21:10
kluster kluster är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.muistikortit.fi
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Långbacka Network Solutions
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @langbackanet

Reg.datum: sep 2012
kluster is on a distinguished road
Standard

Bor i Finland, strax över 30, gift, barn så det räcker åt flera andra ifall det behövs, eget hus, behövs mera ?

Började med en webshop för ca 10 år sen under studietiden för att dryga ut inkomsten lite och fördriva lite tid. Höll på ca 1½år innan jag lade det on hold för att min andra hälft började kräva sin del av min tid.

Håller på med min nya webshop så för tillfället säljer jag bara via auktionssidor och dylikt.

Säljer kablar, minneskort, datordelar, nätverksutrustning och en del annat. Har lagret för tillfället under sängen, bredvid sängen, i skrubben, i grovköket, köket, vardagsrummet... men har ett nybyggt garage där jag planerar att börja hålla till... bara man får tummen ur och gjuter lite golv, drar lite el och såna småsaker
Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 09:21
Rosch Rosch är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! bowandtie.se - Slipsar & flugor online.
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Rosch Information & Media AB
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @bowandtie

Reg.datum: jul 2012
Rosch is on a distinguished road
Standard Ny medlem

Hej alla!

Mitt namn är Christian Rosberg och jag driver vid sidan om mitt ordinarie arbete som systemutvecklare på en webbyrå ett företag (Rosch Information & Media AB) där jag inom kort kommer att prova på e-handel för första gången. Har arbetat med IT och systemutveckling i över 10 års tid men har en ambition att lära mig mer och utvecklas kring försäljning, marknadsföring, affärsutveckling och företagande i allmänhet, och vad kan då vara bättre än att börja med det på riktigt!

Jag är 33 år gammal, bor i Karlskrona tillsammans med sambo och min dotter som snart fyller 1 år.

Kommer under hösten att lansera min första webbutik där jag kommer att sälja utvalda accessoarer till män (och kvinnor), ett förhållandevis stort varulager är redan inköpt så nu handlar det om att få igång butiken och försäljningen. Så snart butiken börjar närma sig lanseringsfärdig kommer den med största säkerhet att dyka upp under tråden Feedback & kritik - håll utkik! Har redan haft stor nytta av detta eminenta forum och hoppas få ännu mer hjälp och inspiration i början av denna resa.

/Christian
Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 13:26
PlayTodayAB PlayTodayAB är inte uppkopplad
Nyfödd
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://www.konkral.com
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Konkral AB

Reg.datum: maj 2012
PlayTodayAB is on a distinguished road
Standard

Hej!

Jag heter Tobias och kommer att öppna en butik som jag tänker driva vid sidan av mitt ordinarie arbete. Mitt "vanliga" jobb är inom detaljhandeln. Jag bor i Västerås.

Jag har länge varit intresserad av e-handel och har hållit mig uppdaterad inom området. E-handeln ökar år för år och jag ser inte att det kommer stagnera.

Min butik kommer att sälja kondomer. Både kända och mindre kända märken. Butiker håller på att byggas för fullt (upptar mycket av min tid , produkter köps in och avtal sluts.

Jag har varit inne i forumet mycket utan att skriva, men det blir det säkert ändring på nu!

// Tobias
Svara med citat
Gammal 2012-09-21, 15:37
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! http://domaintower.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Domaintower .inc
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @Fredriknas

Reg.datum: maj 2011
FredrikNas is on a distinguished road
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv!
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Hej, Fredrik Näs heter jag, har vågat mig över hit från WN för att se om det finns mer intressant dialog här, trött på 100kr designer och skitdomäner i drivor. Jag är alltså inte e-handlare än, men är väldigt intresserad av e-handel, och framförallt marknadsföringen kring det. Ser inte för mig att jag någonsin kommer att sälja fysiska produkter, men digitala är mer sannolikt.

Jag är 28 år, far till en liten "Svorsking" på 2 år vid namn Linnea här i Nord-Norge.
Till dags så jobbar jag med Cisco VPN nätverk här i Tromsø, åt staten, inom hälsosektorn.

På min fritid och all annan tid jag kan finna så sysslar jag med domäner, och kringliggande tjänster. Jag driver en plattform för bevakning av domäner, med huvudsyfte att kunna känna sig trygg på att man får behålla sina domäner när registrarer och webbhotell inte sköter sig.
Tilläggstjänster för upptidsbevakning, DNS hantering, seo, analytics etc byggs för glatta livet från Indien just nu. Satsningen driver jag från ett LLC i Miami Florida. Förhoppningsvis kan jag gå över på detta heltid inom 1-2 år.

Utöver detta har jag ett intresse för statistik, och rådata, Google Analytics är något jag lägger en god del tid på.

Vid eventuella frågor, ta kontakt här, eller bara Googla mitt namn

Hoppas att finna givande diskussioner, och framförallt att lära mig mer!

Vänligen,
Fredrik Näs

Från och med 01.11.12 är jag anställd i Starte nettbutikk med nettbutikkløsning fra Mystore.no och kommer att bli väldigt mycket mer aktiv inom E-handel. Jag ser fram mot hyggliga samtal från folk som är nyfiken på att etablera sig i Norge.

Skriver om marknadsföring, domäner & SEO på Fredrik Näs
Svara med citat
Gammal 2012-10-11, 15:29
Tomaszhou Tomaszhou är inte uppkopplad
Novis
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! www.onlinepynt.se
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Onlinepynt.se

Reg.datum: okt 2012
Tomaszhou is on a distinguished road
Standard

Tänkte att det är dags att presentera sig här också på detta inspirerande forum!

Mitt namn är Tomas Zhou och jag är 29 år idag. Jag är född i Kina Shanghai och kom hit till Sverige som 6 åring och har bott i Stockholm sedan dess med mina föräldrar som också är från Kina.

Mitt mål var från början efter att ha gått alla möjliga Naturvetenskapliga linjer i grundskolan och gymnasiet att bli läkare (som alla kinesiska föräldrar vill att man ska bli). Det blev dock lite annorlunda då jag började plugga juridik istället på stockholms universitet.

2003 Blev startåret då jag började starta en egen firma då jag började jobba inom nattklubbsvärlden i stockholm och har varit med och utvecklat fram idéerna kring Stureplan.se & Finest.se.

2004 började jag bedriva min första nattklubbsverksamhet på dåvarande nattklubben Buddha Bars fredagar. För att göra en lång historia kort så har jag sedan dess drivit flertalet ställen tills nu då jag hamnat på Göta Källare och driver deras helgverksamhet med framgång.

2009 tog jag min JUR.Kand examen och testade även att jobba på en byrå men känslan av att driva eget och jobba för sig själv var för stark och jag bestämde mig för att bli entreprenör på heltid.

2012 bestämde jag mig för att tillsammans med min Mamma och en kompis starta upp en webbshop som sålde dekorationer och festartiklar. Därav föddes Onlinepynt.se - Ditt pynt på nätet som kommer lanseras i dagarna

Jag ser fram emot att börja jobba inom en ny och spännande värld av ehandel och hoppas på att man kan hitta massor av idéer och hjälp på Sveriges bästa sida om ehandel.
Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 09:15
peteraderstedt peteraderstedt är inte uppkopplad
Ny medlem
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! Ingen
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! formrepubliken
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! @formrepubliken

Reg.datum: sep 2012
peteraderstedt is on a distinguished road
Standard Liten presentation...

Hej,

Nu är det dags med en liten presentation av mig och det är dessutom det första inlägget.
Har redan tagit del av en hel del i forumet och känner att jag kan lära mig och samtidigt säkert bidra med en del.
Jag heter Peter och är i början av min resa av att starta e-handel. Bor i Helsingborg och är 32 år gammal.
I juni i år blev jag uppsagd från mitt jobb på Kasthall Mattor & Golv där jag bara jobbade i 1 år som representant efter nerskärningar.
Innan det så jobbade jag som säljare på funkab AB, som sedan ingick i Input Interiörs Koncern, som säljare.
Sedan 2008 skriver jag bloggen www.Formrepubliken.se om formgivning i allmänhet och möbler i synnerhet. Där har jag en trogen läskrets och en hel del “branschfolk” såsom arkitekter och inredare.
Inte svårt för någon som gissar vad jag ska göra?
Just nu har jag fått jobb på ett belysningsföretag halvtid, så jag tänkte driva eget andra halvan. Jag har aldrig drivit företag tidigare och det är både spännande och skrämmande på samma gång. Målet/drömmen är att jobba heltid i företaget och leva på det.
Höres/ Peter
Svara med citat
Annons
Gammal 2012-11-12, 12:53
VATadvisers avatar
VATadviser VATadviser är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! 1Time.se, Fotbollshjälm.se Fotbollsskydd.se, Protecthead.com (på sidan om, ILogic systems AB)
Medlemspresentationer - Berätta om dig själv! E2 Redovisning AB, Ilogic Systems AB (Arbetar även som Director VAT & Commercial Flows/Volvo Penta

Reg.datum: nov 2012
VATadviser is on a distinguished road
Standard VAT Adviser

Hej,

Jag heter Stefan Ekmark och arbetar sedan många år med internationell moms. Bl.a. så hjälper vi e-handlare att hantera momsfrågor när de etablerar sin handel i andra länder. Vi är en del i Svea Ekonomikoncernen och således systerbolag med Svea Webpay.

Jag är även e-handlare och driver ett antal presentbutiker (guldsmedsprodukter) i liten skala då jag ju jobbar med moms i första hand. Min första webbutik startade jag på Stenåldern dvs. 1998.

Jag vill här i första hand hjälpa Er med att hantera momsfrågor. Så har Ni sådana och jag på ett enkelt sätt kan svara så har Ni här ett bra gratisalternativ.

Sedan vill jag givetvis även förkovra mig inom e-handeln genom att läsa alla Era inlägg.

Vi hörs
E2 Redovisning AB
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är