Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur många brev & paket försvinner för er?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93823
    Nicklas
    Deltagare

    Hur ser svinnet ut för er när det gäller försvunna brev & paket?
    Är det något ni har med i beräkningen så ni kör rek på dyrare brev & paket?

    #105567
    Dan
    Deltagare

    Mitt svinn ligger kanske på 0,1-0,5% skulle jag gissa. Jag skickar som brev upp till ordervärden på 1000kr, sedan blir det paket.

    Gör inga speciella kalkyler förutom det.

    #105569
    Nicklas
    Deltagare

    @Dan 155 wrote:

    Mitt svinn ligger kanske på 0,1-0,5% skulle jag gissa. Jag skickar som brev upp till ordervärden på 1000kr, sedan blir det paket.

    Gör inga speciella kalkyler förutom det.

    Intressant, tackar för infon.
    Vad har ni andra för strategi gällade svinnet av brev och paket?

    #105603
    X19
    Medlem

    ytterst få men det är troligen beroende på vilken branch och vilken kundgrupp man har.

    #105606
    Rikard
    Deltagare

    Vi ligger under 0.5 procent men vi har också otroligt tråkiga produkter som kanske inte är det första man försöker sno åt sig gratis. Vi kör alla paket under 1 kg och under 800 kr + moms med brev, resten går med DHL eller Posten som spårbara paket. Det finns ingen märkvärdig beräkning bakom värdet på ordern.

    #105608
    Rikard
    Deltagare

    En reflektion till som jag har märkt är att:

    Det är nästan enbart fakturakunder som blir av med sina leveranser. Ännu högre paketförlustprocent har de kunder som slinker igenom trots betalningsanmärkningar. Det är anmärkningsvärt tycker jag. Hur ser det ut för er?

    #105609
    Dan
    Deltagare

    Inget jag har mätt faktiskt men det låter rimligt. Om man från början har inställningen att man ska lura butiken så betalar man såklart inte mot kort. Betydligt enklare att betala mot faktura och sen bara kunna riva den. Trist som tusan är det dock.

    #105615
    robertrex
    Deltagare

    Brevleveranser som försvinner ligger vi på ca 0,1%
    (Färglad 3cm kartong med totalvikt på ca 100g värde 150-200kr, inom sverige)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.